Catago eller Shires?

jo7

Trådstartare
Ska köpa nytt vintertäcke till pållan. Vad hade ni valt? Ett från Catago eller Shires? Hur är dessa märken i en jämförelse? Känner inte till Catago alls eg, Shires vet jag är bra o prisvärda, håller bra. Vågar man chansa på ett från Catago? Det känns bra i kvaliteten och jag har hittat det till ett bra pris hos lokala hästaffären. Nackdelen med Shires är att jag isf måste beställa. Viktigt för mig är att det håller tätt, andas och sitter bra på. Synpunkter o erfarenheter av de olika täckena mottages tacksamt! :)

Sv: Catago eller Shires?

Jag har massa shires-täcken och är jättenöjd med dom. Men skulle ta ett catago pga det hade sån snygg brun färg. :d

Shires har inga snygga färger i år tycker jag, nästan allt är blått..

Fast det bruna är ju rätt trist..:p gillar dock det klarröda..tur pållan blir nästan svart på vintern..annars hade det sett gräsligt ut. Men du har väl iofs en fux va o då är ju inte rött ngn jättehit..:D Undrar bara hur kvaliteten är på Catago..vet du? Shires VET man ju är bra och jag har iofs inget emot blått, fint ju!! :idea: Fast har iofs nästan alla täcken blåa redan..lite variation vore nog nice! :)

*kl*

Någon här som skulle vilja svara på min fråga?
Min häst kommer förkoppningsvis bli uppstallad då han fryser för mkt för att gå på lösdrift. Han har inte råd att gå ner ett gramm:(
Så, vad ska jag ha för fyllning i täcket i vinter, utetäcket, hur mkt fyllning bör det vara? Och stalltäcket?

Off topic, men jag har letet efter svarét ganska länge utan att hitta...

Kan du inte täcka fast hästen går på lösdrift då eller hur menar du nu? Har hästen fri tillgång på ett bra grovfoder och en bra ligghall med rikligt med strö att vara inne samt ev. ett täcke bör den ju inte frysa. Varför skulle den i så fall frysa mindre i ett stall ?

Hästen är ganska speciell, med en lite speciellare bakrund... Han äter bättre om han står på stall och han behöver all vikt han kan få! Man ser redan revbenen:cry: :cry: :cry: och jag kämpar för att få upp honom i vikt, men... det går mycket bättre om han står på stall..

Sedan äter han t.ex. inte upp höet, och då äter han bättre om han står ensam i box...

Någon som känner till internetbutiker där man kan köpa shire-täckena???

Sedan äter han t.ex. inte upp höet, och då äter han bättre om han står ensam i box...

Lusern :idea:

Förlåt TS om jag inte håller mig till tråden... Har inte haft ngt ute-Catagotäcke men har ett fleece täcke som är riktigt bra, snyggt o mkt bra fleece i. Har just köpt ett Shires täcke och är förvånad över hur bra det sitter! Ett blått med ljusblå kant, superfint :D

Japp, ridsportshopen har Shires som ngn redan nämnt. Sen brukar de finnas till bra pris hos City Gross alt. Eko:- åxå om du har ngn sådan butik i närheten..

Ingen fara, du kommenterade ju det jag frågade åxå..;)
Jo Shirestäckena är jag mkt nöjd med. :bow: Fina, bra passform och tåliga mot både riv o regn. Men har som sagt ingen erf av Catago, knappt känt till märket innan..Ngn som vet vad vintertäckena hos Catago (årets i rött och brunt) har för ytmaterial? Hur många denier i nylonet? Brukar ju säga en del om hållbarheten..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 994
Senast: Åsa A
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 136
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hallå! Efter att ha sett en tjej fastna i en vanlig stigbygel och blivit släpad efter sin häst känns det som om det är dags att kosta...
2
Svar
21
· Visningar
7 408
Senast: Blyger
·
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 026
Senast: lomuxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama