• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lady_bus
  • Startdatum Startdatum
L

lady_bus

Är intresserad av Cartier, ni som använt honom - vilka typer av ston har ni? Har tyvärr inte sett honom irl, men någon måste det finnas härinne som har det. Hur rör han sig? Intresserad av allt. Hemsidan har en liten filmsnutt av ganska dålig kvalitet och bilderna på honom är inte heller så proffsiga så det är svårt att bilda sig en uppfattning.

Sv: Cartier

Såg honom på öppet hus i våras, och han imponerade inte på mig.
Tyckte han både rörde sig och hoppade mkt mediokert, men å andra sidan tycker jag inte att han var speciellt väl visad heller.
Med tanke på hans stam borde det ju vara en riktig panghingst! Men tyvärr inget jag kommer använda mig av i framtiden.

Ok, det var spännande att höra. Såg du ngn hingst som imponerade på dig då? Har du t ex sett Camaro M live? Eller ngn annan? Mitt sto har tyvärr just skadat sig och behöver lång konvalescens, därav mitt dilemma på att snabbt välja hingst.
Ngn som vet varför inte Camaro tävlar?

Ok, det var spännande att höra. Såg du ngn hingst som imponerade på dig då? Har du t ex sett Camaro M live? Eller ngn annan? Mitt sto har tyvärr just skadat sig och behöver lång konvalescens, därav mitt dilemma på att snabbt välja hingst.
Ngn som vet varför inte Camaro tävlar?
Har ej sett Camaro live.
Manhattan var väldigt fin live när jag såg honom tex.

Ok, behöver hingstförslag som passar ett Levanthos -Cortez sto, 37 p exteriört, mediokra gångarter, förutom galoppen som är bra. Hon är inte så stor så gärna ngn som ger större. Hoppblod i världstoppen vill jag ha. Men är tyvärr inte miljonär så ngt vettigt alternativ. Har ngn sett Heartbeat eller de andra av Stall Cajus hingstar, alltså Camargue och Cosmeo?

jag har sett cartier, tkr han är fin, bra gångarter och fin hoppteknik.
fick dock ingen wow känsla, men har ett föl efter honom som jag hoppas fått efter sin farfar/morfar o så...eftersom han har väldigt bra stam bakom, dock verkar det inte som om hans ryttare(här i sverige) och han passar ihop, kanske skulle gå mkt bättre med en annan ryttare.
bilder på mitt föl efter honom finns i föl-välkomna till världen.:) 7 v på bilderna!

Jag har sett Heartbeat både live och på filmen på cajus hemsida! Jag är helt såld!!!
Har ett föl efter honom i år och en till i magen :love::love:

Enligt mig en komplett hingst, annars får man inte genomgående 10:or!

Sök på staldcajus.dk så hittar du video på både honom och dom andra två.

Gillar dom skaprt också men är för mig lite för unga i år att välja dom. Vill ha lite mer "meriter" på dom.

Har betäckt mitt sto e. Cortus-Maraton med Cosmeo :). Han första föl kommer ju i år och de jag har sett ser trevliga ut! Har även kikat närmare på mödernet och stam 4 som han tillhör och jag kan inte klaga på mycket. Lägger in ett par bilder på årsföl e honom..

5bae72d1-59a0-4fde-abb3-e64b75935adc.jpg

275767.jpg

full

21355stor4.jpg

Hälsningar Monika

mitt sto har fått ett föl efter Cartier. Dock så är det inte jag som äger fölet då mitt sto är utlånad, så jag har bara sett fölet en gång. Stoet mitt är efter Lasandos-Felix-Robin Z. Hon har sedan tidigare ett föl efter Corlensky. Ska jag jämföra de två ungarna så blir Cartierungen större samt har grövre ledgångar. Men han är ändå väldigt lätt i kroppen! Han har en helt suverän och kraftfull galopp! Mer än så kan jag inte yttra mig om gångarterna på fölungen då han endast galopperade eller stod stilla när jag var där. Kan möjligen tycka att han hade något kortare hals. Verkar bli en trevlig individ.

CArtier själv tycker jag rör sig väldigt bra i både trav och galopp, har bara sett honom hoppa på film och det gav väl ingen wowkänsla men han är nog en rätt komplett hingst om man vill tillföra bättre gång till avkomman kan jag tänka mig.

mitt sto är iväg och semineras nu. hon ska betäckas med cartier, mycket för att han har höga dräktighets% . jag gillar annars Careful väldigt mycket men han är ju iväg och tävlar nu. mitt sto är efter Zephyr-kaliber. hon är lågställd, ganska lång rygg, har okej gångarter. jag har inte sett cartier live men har hört att han ska vara fin.

Ville väcka liv i den här tråden då mitt sto är konstaterad dräktig med Cartier och jag vet att det finns fler bukemedlemmar som har betäckt med honom. Flera föl verkar ha gått bra på fölvisningar och han har fått relativt många ston både -07 & -08 (ca 300?).

Varför betäckte du med Cartier och vad hoppades du att han skulle tillföra till ditt sto?

Jag betäckte mitt sto e Marwin-Anart med Cartier. Jag bländades av stammen, framför allt stona i stamtavlan, och hoppades att han skulle lätta upp typen och bibehålla stoets goda gångarter. Det blev ett feminint, ädelt stoföl med jättefina gångarter. Så stoet är ombetäckt med Cartier igen :D!

Jag betäckte mitt sto e Marwin-Anart med Cartier. Jag bländades av stammen, framför allt stona i stamtavlan, och hoppades att han skulle lätta upp typen och bibehålla stoets goda gångarter. Det blev ett feminint, ädelt stoföl med jättefina gångarter. Så stoet är ombetäckt med Cartier igen :D!

Jag blev också bländad av stammen.
Mitt sto e.Calido I - Caletto I - Coriander är dräktig med Cartier. Jag beställde ett ädelt, feminint stoföl med superhoppkapacitet. Lena kunde tyvärr inte garantera något. Däremot blev jag väldigt förvånad att man skulle betala 90-dagarsavgiften efter 45 dagars dräktighet. Är det samma för er andra???

Har sett 4 eller om det var 5 cartier föl nu under sommaren, alla har varit snygga med mkt utstrålning, ganska mkt nerv och trevliga gångarter. Har varit väldigt lika varandra fast det varit väldigt olika ston.
Dom jag sett ser verkligen lovande ut för framtiden :)

/Camilla

Har en tre-åring som är betäckt med Cartier. På måndag ska hon ultraljudas, så vi håller verkligen tummarna. Vi valde inte Cartier från början men när stoet inte tog sig på hela sommaren, så valde vi att prova med Cartier eftersom han stod på stationen.

Jag tycker att han är en mycket fin hingst med superstam. Verkligen fin modell, modern och sportig. Hoppas han nu får visa lite mer vad han går för på tävlingarna framöver och komma upp lite i klasserna, för det är väl just det som många tycker är lite underligt att han inte tävlar på högre nivå. Kanske han har varit skadad eller bara inte hittat rätt ryttare?

Jag tycker att han är en mycket fin hingst med superstam. Verkligen fin modell, modern och sportig. Hoppas han nu får visa lite mer vad han går för på tävlingarna framöver och komma upp lite i klasserna, för det är väl just det som många tycker är lite underligt att han inte tävlar på högre nivå. Kanske han har varit skadad eller bara inte hittat rätt ryttare?

Jag håller med!:) Har sett honom på ett par tävlingar, men tyvärr hoppar han inte speciellt bra eller är superförsiktig...

Kanske stammen på pappret är bättre än vad han som individ är?:(

Han blir trots allt 9 år och har inga speciella meriter:confused:

Delvis kl

Cartier ska tillbaka till Tyskland i höst (kanske redan har åkt?) för att tävlas så det kanske kommer lite resultat snart.

Jag fick en faktura men den betalar jag ju inte förrän hon gått 90 dagar, datumet för det står på fakturan. Tror bara de skickat ut den till alla samtidigt för att göra det enklare för sig. Eller har någon hört något annat?

Delvis kl

Cartier ska tillbaka till Tyskland i höst (kanske redan har åkt?) för att tävlas så det kanske kommer lite resultat snart.

Jag fick en faktura men den betalar jag ju inte förrän hon gått 90 dagar, datumet för det står på fakturan. Tror bara de skickat ut den till alla samtidigt för att göra det enklare för sig. Eller har någon hört något annat?

Har du inte betalt kommer det en påminnelsefaktura INNAN de 90 dagarna uppnåtts. Jag har fått påminnele trots att stoet inte uppnår 90 dagar förrän 1/10! Jag betalar inte förrän dag 89!!!

Vårt sto är nu konstaterad dräktig med Cartier :banana: Hon är på 49 dygnet och vi håller nu tummarna att allt går som det ska och det kommer ut en liten fölis i juli nästa år :D

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 172
Senast: Kilauea
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
795
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 342
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 782
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V