Carrot stick i sverige?

Ganti

Trådstartare
Jag har letat och letat efter en carrot stick som man kan köpa i sverige så att man slipper köpa utomlands men det verkar då inte finnas?
Eller så är jag för dålig på att söka.
Jag läste någonstans att det fanns en svensk pat parelli sida men denna hittar jag inte heller.

Någon som kan hjälpa mig?

Sv: Carrot stick i sverige?

HAHA! menar du en sån här:

http://www.youtube.com/watch?v=-PVFBGN_zoM

ne...skämt å sido :P

Jag köpte min på göteborg horse show och det var en utländsk återförsäljare som jag tyvärr inte kommer ihåg vad de heter. Men man använder den som en förlängd arm när man t.ex ska flytta hästen eller göra lekarna och så.

Carrotstick måste vara det mest överreklamerade redskapet i världshistorien. Använd ett spö!!!

Alltså, jag vet inte om ni missade på något sätt vad jag frågade om??

Jag frågade OM man kunde KÖPA en sådan i SVERIGE, inte vad NI tyckte om redskapet.

Framåt vintern brukar det finnas orange pinnar att plocka. Växer ofta vid dikena.:rofl:

hade jag velat det, så hade jag gjort det.
det är ej den typ av träning som spö eller pinnar duger till.

jag hänvisar de som inte kan svara på min fråga till en annan tråd, jag är inte intresserad av andra så kallade redskap

tiotecken!!
Fått svar på min fråga!

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Skulle aldrig köpa något som ger klirr i kassan hos Pat Parelli, nu efter när man sett hur han behandlar hästar han tränar.:mad:

Samma här! Gett en länk till ett gäng som tillverkar egna! Utan att blanda in Pat Parellis ekonomi! :P

Får hoppas de kan skicka =)

Ne, hans metoder är inget jag är intresserad av, jag kör efter en annan nh tränare där våld inte förekommer

Måste fråga..
Vad är det för träning du ska göra då?
Själv lyckas jag kontrollera 30 st hästar i flock med en helt vanlig pinne. Kunde säga en hästs namn, få den att stanna tex när de andra fortsatte gå.

Vet inte riktigt, mend et är ännu ett sätt att käna pengar från Pat. VAd jag har sett så annvänder man den att peka vart hästen ska gå och klappa hästen med den..

Hemskt ledsen men jag blir chockad att folk går på det och betalar dyrt.. Men nu kanske han snart gjort så pass mycket fel att folk borde få upp ögonen för vad han är för en person. Käna pengar på stackars folk och hästar...

Hemskt ledsen att säga det.. Men gå inte på detta lurendrejeri..

Jag har letat och letat efter en carrot stick som man kan köpa i sverige så att man slipper köpa utomlands men det verkar då inte finnas?
Eller så är jag för dålig på att söka.
Jag läste någonstans att det fanns en svensk pat parelli sida men denna hittar jag inte heller.

Någon som kan hjälpa mig?

Du kan också göra en själv. Pinne från naturen funkar ju egentligen faktiskt om du hittar en som blir någorlunda rak och jämntjock i båda ändarna. Jag har använt 1.5 meters bambukäppar från trädgårdsbutik, som jag klippt av med grensax till ca 110 cm. Hos sadelmakarbekanten fick jag ca 12 cm långa och 1 cm breda läderremsor. Lägg 3 cm av remsan intill käppkanten-omlott- och surra fast den med eltejp. Böj remsan över andra sidan på käppen, lägg 3 cm omlott och surra igen. Surra över läderkanterna ner över käppen någon centimeter så sitter det. I vanlig båtaffär i någon marina kan du köpa lina till string. Vill du göra en ögla i den så gör en knut (lite klumpigare) eller böj till en ögla och surra med eltejp. I andra änden kan du surra upp en bit med eltejp, ojämnt och knöligt, så blir den kanon att hålla i handen.
Denna stick blir lättare, och speciellt vid ridning är den skönare än en tyngre. Behöver du mer energi vid markarbetet så kan den vara för lätt. Å andra sidan lär du dig att inte använda den så mycket samt att förlita dig mindre på den då du tvingas använda kroppsspråket än mera.:)
MVH//Annika

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nära släkting som har någon sjukdom. Efter 10+ år så har vården fortfarande bara presterat en diagnos där diagnoskriterierna...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 667
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 303
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka