Carlos Milan och inkallningsproblem

K

Kaji

Är det någon som har sett något program där han tar upp inkallningsproblem? Eller har folk aldrig sina hundar lösa i USA? Är mest nyfiken på om han har någon annorlunda träningsmetod. Någon som vet?

Sv: Carlos Milan och inkallningsproblem

heter han inte cesar? brukar dock ej se han sprogram så vet ej :(

Nej, det har han aldrig tagit upp, eller hunden som löper iväg efter vilt.
Det är mycket samma typ av problem.

Och ja, han heter Caesar.

Caesar heter han ;)

Jag tror jag har sett nåt program om nån hund som gillade att rymma, men jag kommer inte ihåg om han hade nån speciell metod. Han har ju i princip samma lösning på alla problem; bli din hunds ledare.

Eftersom dom inte går ut med hundarna där så har de inte upptäckt att de har problem med inkallningen.:rofl:

Fniss
Ja där har vi lösningen. Jag låter bli att gå ut med hundarna i fortsättningen...
Och visst heter han Caesar, undrar var jag fick Carlos ifrån...

I dagens avsnitt har han hängt på ett stackel på en labbe.
Over kill tycker jag.

Och det var han som satte på det?
För ofta har han det som redan sitter på hunden.

Det är ju i och för sig en bra fråga. Men hunden har även ett vanligt halsband och kopplet fästes i stacklet. Så nog uppfattar jag det som om Mr Milan är helt med på att korrigera hunden med stackel. Fast jag har aldrig sett honom sätta det på någon hund, det har liksom bara funnits där.

:rofl: Jag tänkte precis samma tanke!
De flesta problemhundar som är med i hans program är ju understimulerade.. Kan ju bero på att de typ får en promenad på 30 minuter i veckan. :crazy:
Å så är de så korkade och undrar varför hunden biter sönder allt och blir skogstokiga när de ser en annan hund osv. :smirk:

Vilka nötter alltså. :eek:

Vare sig han sätter på stacklet eller inte så använder han det. Tillräckligt illa i mina ögon, jag gillar inte att titta på programmet. Anser att det finns bättre metoder utan att orsaka hunden en massa obehag...:crazy:

Nej, han har inte tagit upp inkallningsproblem då det han sysslar med väldigt sällan handlar om lydnad. Hans program handlar ju om ledarskap!:idea:

Maste saga att jag upplever det som att folk har inte tar ut hundarna pa promenader alls. Har man hus och bakgard (inhangnad) sa bor hundarna dar. De "behover" inte ga ut pa promenad mer an nagra ganger i veckan, for de gar ju pa "toa" pa bakgarden. :crazy: Darfor lar man inte heller in inkallning. Pa valpkursen jag gick (slutade eftersom jag inte gillade instruktoren) sa var det absolut forbjudet att trana inkallning med hunden los. Det skulle helst goras inomhus eller i inhangnade tradgarden. For man visst aldrig "lita pa en valp"...

Nagot jag reagerar pa ar hur hunden alltid ska ga bakom ledaren. Varje program man ser ska ju hunden ga i perfekt "fot" brevid Ceasar. Dessutom gar ju agarna sa sakta, stackars hundarna maste ju GA brevid. Det ar val inget hundliv egentligen? Vart ar chansen att springa los, nosa och upptacka saker? Jag skulle sjalv bli frustrerad om varje gang jag antligen fick komma ut ur huset maste ga i "givakt". Menar ju inte att hunden ska fa dra i kopplet, men jag tror arligt talat att man kan fixa ledarskapet med hunden fritt gaende i kopplet ocksa...

Allt handlar for honom om att befasta ledarskap. Det ar otroligt viktigt, det haller jag med om, men vart ar kontakten hund och agare imellan?

Nagot jag reagerar pa ar hur hunden alltid ska ga bakom ledaren. Varje program man ser ska ju hunden ga i perfekt "fot" brevid Ceasar. Dessutom gar ju agarna sa sakta, stackars hundarna maste ju GA brevid. Det ar val inget hundliv egentligen? Vart ar chansen att springa los, nosa och upptacka saker? Jag skulle sjalv bli frustrerad om varje gang jag antligen fick komma ut ur huset maste ga i "givakt". Menar ju inte att hunden ska fa dra i kopplet, men jag tror arligt talat att man kan fixa ledarskapet med hunden fritt gaende i kopplet ocksa...
Just detta har kommenterats några gånger i programmen. Ägarna instrueras att gå med hunden kontrollerat (nästan fot) i början på promenaderna, för att sedan låta hunden få längre koppel för att kunna nosa och bära sig lite friare åt i den senare delen.

Man måste komma ihåg att han i nästan varje avsnitt utgår från okunniga ägare med hundproblem. Det gäller att lyfta dom till en ny nivå för att komma bort från det gamla och in på en ny bana. Dessutom är det underhållnings-TV vi tittar på och inte hundägarkurser! :)

Cesar själv har i flera program haft både sina egna och "rehabhundar" lösa ute på olika platser.

Pa valpkursen jag gick (slutade eftersom jag inte gillade instruktoren) sa var det absolut forbjudet att trana inkallning med hunden los. Det skulle helst goras inomhus eller i inhangnade tradgarden. For man visst aldrig "lita pa en valp"...
Sicka nötter. Vad har det tagit åt SBK?? Antar det var en sådan kurs?
Man får heller inte låta valparna leka i anslutning till kurserna, för det är inte seriöst. Man får inte heller låta dom träffas på apellplan, för då förstår dom inte att man ska jobba där. :eek:

LIA

PS!
Felstavat ovan i tråden. Han heter Cesar Millan! ;)

Vare sig han sätter på stacklet eller inte så använder han det. Tillräckligt illa i mina ögon, jag gillar inte att titta på programmet. Anser att det finns bättre metoder utan att orsaka hunden en massa obehag...
Han använder det som ägarna är vana vid att ha. Som det verkar!
Jag har faktiskt aldrig sett honom använda sig av stacklet i sitt arbete med hundarna! Jag menar att korrigera med hjälp av det. Så inte verkar det medföra "en massa obehag" för hundarna just när Cesar är där.

LIA

Jag brukar kolla på hans program och det har varit några gånger som ägarna har haft problem med att hunden inte kommer när de ropar. Fast då har de haft andra problem också. De fick träna ledarskap - det vanliga han kör med - och då löste sig inkallningen av sig själv. Iaf som jag uppfattade det.

Sicka nötter. Vad har det tagit åt SBK?? Antar det var en sådan kurs?
Man får heller inte låta valparna leka i anslutning till kurserna, för det är inte seriöst. Man får inte heller låta dom träffas på apellplan, för då förstår dom inte att man ska jobba där. :eek:

Detta ar i USA (dar jag bor) sa inte SBK, utan motsvarande fast i USA. Men ja, kursen var inte alls bra. Instruktoren tipsade om dressyrselar/ga fint till valpar, for att dom inte ens skulle hinna lara sig dra i kopplet. Finns mycket genvagar man tar till i detta land.

Han använder det som ägarna är vana vid att ha. Som det verkar!
Jag har faktiskt aldrig sett honom använda sig av stacklet i sitt arbete med hundarna! Jag menar att korrigera med hjälp av det. Så inte verkar det medföra "en massa obehag" för hundarna just när Cesar är där.

LIA

Ehum..det beror på hur man tolkar en Jack russels gallskrik vid korrigering med stackel..:angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 656
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 188
Senast: AraSlei
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10