• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mammapappa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 498
M

mammapappa

Jag skall få två föl efter Carland, men vad gör han tävlar han inget ting, det är skillnad mot andra hingstar i samma årgång är det någon som vet? Från Pi

Sv: Carland.

Jo han tävlar.
Han ska bara vara kvar detta året sedan går han tillbaka till ägarna.

Hej!
Jag vet tyvär inget om hans tävlade.
men jag ska själv betäcka med honom i år, :)
E de någon som sett avkommer av honom, Hur han förärver sig?
När e dina beräknade?

som sagt tävlade han i gävle i helgen och såg fin ut.
Gick väl bra nere på falsterbo förra året oxå?

Han är himla fin och verkar väldigt trevlig.
Undrar om han inte var med i de raserade stallet i gävle på fredag morgon , men klarade sej oskadd eftersom han tävlade senare på dagen:)

som sagt tävlade han i gävle i helgen och såg fin ut.
Gick väl bra nere på falsterbo förra året oxå?

Han är himla fin och verkar väldigt trevlig.
Undrar om han inte var med i de raserade stallet i gävle på fredag morgon , men klarade sej oskadd eftersom han tävlade senare på dagen:)

Nepp, han var inte med i det stallet, hade inte kommit upp ännu då som tur var!
Var och tittade på en liten Carland avkomma i fredags, den kom i natten till fredagen. Ett jättefint litet sto med Cortus som morfar. Carland har ju ett supertemprament och en hoppförmåga utöver det vanliga.

Nu har jag kollat hur han har tävlat under året,(via ridsports hemsida)
Han började säsongen i strömsholm i 1,30 med 0 fel,
Borås 1,35, 1,40, 1,30, 0 fel i alla klasser:)
Södertörn, en 1,20 4 fel
sedan Gävle 1,40 4 fel o omhoppningen, 1,30, 1 tids fel

På 7 starter endast 2 ner låter jämn tycker jag. Har tyvär inte sett honom live på tävling.

Nu har jag kollat hur han har tävlat under året,(via ridsports hemsida)
Han började säsongen i strömsholm i 1,30 med 0 fel,
Borås 1,35, 1,40, 1,30, 0 fel i alla klasser:)
Södertörn, en 1,20 4 fel
sedan Gävle 1,40 4 fel o omhoppningen, 1,30, 1 tids fel

På 7 starter endast 2 ner låter jämn tycker jag. Har tyvär inte sett honom live på tävling.

Bara ett litet påpekande, de resultat du hittar på den sidan behöver inte vara alla han gått. Där förs bara in de starter de varit placerade i på regional nivå samt alla starter på nationell alltså kan de ha gått fler regionala (som ju är de vanligaste) utan att de syns där.

Bara ett litet påpekande, de resultat du hittar på den sidan behöver inte vara alla han gått. Där förs bara in de starter de varit placerade i på regional nivå samt alla starter på nationell alltså kan de ha gått fler regionala (som ju är de vanligaste) utan att de syns där.

Där har du lite fel...
Från och med i år så visas även alla regionala starter, även de där ekipaget inte blivit placerad.
Jättebra tycker jag personligen!

Jag är medveten om detta, har själv varit placerad utan att det synts på ridsport. Inte heller alla resultat från utlandet registreras.

Ok då var de fel av mig.
Louise sa att de stått 5 hingstar i de stallet så antog att de var alla dom hade med sig.
Men kanske var nån annans hästar oxå ..

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
536
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka