Carefore - paddar

Pudding

Trådstartare
Har en starthäst som har väldigt lätt för att bli tjock/gallig i bakbenen och råkade snubbla in på Carefore paddarna. Är det någon här som har erfarenhet av dessa? Är väldigt nyfiken på om de fungerar, eller om en likväl kan fortsätta att linda med BoT?

Sv: Carefore - paddar

Vi har sådana paddar i stallet men jag använder dom inte så jättemkt, använder bara BoT på min häst även om jag har blistrat t ex, får bäst effekt då och han har varit gallig av och till i sina ben i många år men det hålls nere.

Dock tycker jag att Carefore paddarna är riktigt bra att linda med, brukar använda dom på en annan häst i stallet men han har inga problem med gallor så jag kan inte uttala mig om att gallorna försvinner med dessa paddar.

Vi använder mycket Carefore och jag är helt frälst! Kommer nog inte linda med några andra paddar på läänge... :angel:

Tycker precis som föregående skrev att dom är kanon att linda med. Formar sig så fint kring benet och bildar ingen kant som vissa andra paddar gör.
Vi har dessutom haft kanonresultat på galliga ben eller div. svullnader så där rekommenderar jag dem verkligen.

Har tidigare användt mycket BoT men tycker Carefore har gett bättre resultat. :)

På min häst med galliga ben går svullnader och gallor ner över natten med BoT, är det samma resultat med Carefore eller tom snabbare?

Carefore är mycket bra på gallor, och ofta på andra typer svullnader också, jag tycker att det är bättre än back on track. Dessutom tål de tvätt mycket bättre!

låter ju kanon :D finns de nån rekomendation för användningen av carefore, eller kan man använda dem "varje dag" ?

Jag har inte märkt något negativt av att använda dem varje natt, går bra att bandagera blöta ben med dem också!

Liknande trådar

Det här. Jag hade en kollega inom autismspektrat en gång. Han fungerade i de allra flesta fall som "alla andra" så det var inget man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
5 066
Senast: Grazing
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
410
Senast: sweep
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Senast: Anonymisten
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix