Cardento 933-årets hingst!

Dark Ronald

Trådstartare
Får gratulera alla ägare till Cardento avkommor, efter allt fler exporter och internationella framgångar för hans ättlingar, finns det nog ingen annan lika självklar kandidat till denna hederstitel.

Tyvärr finns ingen son anmäld till årets bruksprov, endast Common Sense 1172, med Cardento som morfar representerar blodet. Sonsonen Cyanid rekommenderades till bruksprov i höstas, gjorde fint ifrån sig på Breeders, hade hoppats att det kommer att visas 2010.

Sv: Cardento 933-årets hingst!

Tackar och bockar!:laugh: Har fött upp 3 stycken e. Cardento u Samma sto som nu fö är ELIT, en har gått Till USA, en till Finland och den 3:e har jag kvar, dräktig med Nintender. Alla har ett fantastiskt Scope, hoppvilja, ridbara och en härlig inställning till hinder... Kommer ev att betäcka om med honom i år igen efter påtryckningar från många...:p

Jag är inget fan av Cardento, eller hans avkommor. Men det går verkligen inte att förneka att han lämnar förstklassiga tävlingshästar! Väldigt roligt att vi hade möjligheten att honom här i Sverige i så många år.

Fan eller inte... Resultaten för han själv och hans avkommor talat sitt tydliga språk! Han är en outstanding förärvare för hoppning och det talar ju för sig själv med tanke på exporter som sker och har skett senaste åren för stora pengar:d, Samt avkommornas resultat i 4-års, Breeders och scandinavium Open, samt Zangersheide i unghäst VM, samt antalet avk i Svår klass....

Jag har fått 4 st e. Cardento och alla är bruna, svartbruna eller mörkbruna...

Illa! ;):D Jag har nästan bara sett skimmlar, dock valacker! :p:p

Men om jag inte minns fel var jag sugen på något av dina ston, hon borde vara runt 7 nu och efter antingen C eller Robin Z! :love:

Du Har rätt ang mina ston, har ett 4-års e. C, Dr m Nintender och ett 7-års sto e, RZ som tävlar i år som 6 -åring, Jens F älskar henne...:d, Men du har fel ang C... Han lämnar lika mkt färger som skimlar vad jag har sett... och jag ser många varje år....

Kan jag tänka mig!! :love::bow:

Åh gud vad det skall bli roligt att "samla på sig" (ja, kanske inte riktigt rätt ord men ändå) riktigt fina ston sen när man har tid för avel! :laugh:

Men vadå fel? Jag sa bara att JAG har sett många många skimmlar, men jag säger inte att han inte kan lämna lika mycket färg :)

Det är UNDERBART!!!nu har jag 4 st ston, skall sälja den e. RZ i år och behålla de övriga ett par år, har för många hästar totalt....jag Har en travhäst på träning på solvalla oxå...

Sålt 5 st de senaste 2 åren, har 5 st nu, varav en är dräktig och funderar på att köpa ett avelssto till... Galet eller...:laugh:

Nej tycker att det känns lagom måste jag säga! :laugh:

Jag har ju bara en, min Prinsessa :love: som börjar bli en dam av klass hon med! :d

(Snygg har hon alltid varit, men i år blir hon 3 och "vuxen" :D)

Skall hon visa på 3-års test i år då?, Tycker jag är viktigt innan dom sätts i avlel för första gången...
Vad är det för stam på henne?

Nej hon är reggad i Tyskland så hon är inte berättigad att visas i Sverige tyvärr. Mycket tråkigt men det är ju så, hon blir ju inte mindre fin för mig för det! :laugh: (eller för någon annan om man inte ser till siffror då)

Och det är också därför jag är inne på att köpa mig ett avelsto som redan har haft i stort sett hela sin karriär! :)

Varför reggar du henne inte i Sverige då? Eller är Hingsten inte gdk? Som Uppfödare ser man ju till Stam och siffror... Det är ju det som är säljbart om man inte avlar för "buskavel" eller för sitt eget nöjes skull... att få ett föl efter sitt egna sto...Hingsten betyder mkt och hingstens möderne, samt stoets egna prestationer och möderne, samt ev syskon, mm

Senast ändrad:

Nej han är inte intagen i Sverige eller vad man ska kalla det. Han kanske blir men jag vill inte chansa och få grå papper på henne när hon lika gärna kan vara "minst lika fin utlänning" om du förstår hur jag menar! :laugh:

Satsar hellre till 4:års för hon hoppar med ett jäkla scoop redan och hennes stam är det inget fel på! :d

Men nu blev det dock lite OT! Sorry TS!!!!

St.Pr.H Syndikat - (morfar) Ahorn KWPN - Nimmerdor - Farn osv osv

Syndikat´s mammas pappa är Grannus

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka