CARANO DVH 521

A

Ancor

Någon som har en avkomma efter denna hingst, eller sett en avkomma? Hur är dom i temp, gångarter, hoppning mm?
Finns en unghäst som jag vill köpa efter denna hingst som är så :love: Men tänkte höra om det finns någon som har andra åsikter?

Jag var på stuteriet där Carano står förra sommaren och tittade på hästar. Jag tyckte att han och de avkommor jag såg efter honom var mycket fina. Han ligger dessutom högst i det danska indexet vad gäller hoppförvärvning. Carano själv verkade ha ett mycket trevligt temperament. Jag har betäckt ett av mina ston med honom för tre år sedan, tyvärr blev hon inte dräktig.. Jag skulle gärna köpa en avkomma till honom.

en kompis har en (skimmel) som går 130 med sikte på högre klasser, en supertrevlig häst med jättefina gångarter. Så jag skulle gärna oxå köpa en efter Carano

Carano själv blev utnämnd till årets hingst i Danmark i år. Han toppar det danska hoppindex med otroligt höga siffror. Har ännu ej träffat någon avkomma som inte hoppar superbra ett plus är också att nästan alla har mkt bra gång dessutom. De flesta är högställda långbenta ganska lätta hästar. Har själv en Carano avkomma hemma som hittills gått tom 130 (tävlad hoppning 1 år) med klar kapacitet för att gå svår klass. Har även en 3-års hingst med Carano som morfar lika lovande den. Så jag kan varmt rekommendera Carano avkommer.

Ringde ägaren igår, så nu är köpet i stort sett färdigt!
Det är ett sto E. Carano UE. Landlord Född 2002
Kan det bli bättre just? Har kvalat med 4 åringen E. Cortus UE. Landadel till semifinalen i fyraårschampionatet! :banana:

Liknande trådar

Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: athena
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 773
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 021
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka