Cappucino 1002?

Gabby_Ossi

Trådstartare
Efter Falsterbo, när vi på måndagen var och tittade på 5- och 6-åringarnas första kval tyckte jag att en hingst som jag aldrig hört om förr dök upp rätt många gånger som fadershingst, nämnligen en Cappucino. Efter lite efterforskning kom jag fram till att det måste vara hingsten Cappucino 1002 e. Carthago - Fra Diavolo.

Han var bara i avel i 2 år här om jag föstått rätt (?) och det är alltså de som är 5 och 6 år nu.
Av 31 födda föl första året deltog 4 stycken i 6-års på Falsterbo, och av 22 födda nästa år deltog 2 i 5-års. Detta borde väl vara rätt bra procent?
Han har fått väldigt högt index, 138 på hoppning, och har även många högt bedömda på 3-årstest o kvalitets.

Nu till frågeställningen: Någon som vet mer om honom, bild? Vart har han tagit vägen? Kanke till och med någon som har en avkomma?

Sv: Cappucino 1002?

Vi har ett sto som fått en avkomma efter honom. Hon är fux 172 cm född 2003. Hon fick hoppdiplom och Vinnare av Treårstest 2006 med 9-10 i hoppning och 50 poäng totalt som hopptalang, hon fick även 45 poäng och klass 1 som dressyrtalang.

Har en avkomma ue Miami Springs** som var placerad i Breeders fälttävlan förra året som 5-åring. Kunde nog lika gärna vara hopphäst faktiskt. Får se vad framtiden ger

Jag vet tyvärr inget om Cappucino men jag har en avkomma efter honom. Ett sto född 2002 med travarmamma. Hon hoppar bra, är väldigt kvick i benen och river i princip aldrig. Fick ett föl i våras, innan det tävlades hon upp till 110 med bra resultat :)

Slänger in en bild
25280558.jpg

CAPPUCINO 1002 (Cartago-Fra Diavolo) f -95 uppf Ludwig Hell, Tyskland, äg i Sverige Lennart Lindelöw/LG Top Trade HB (141 hoppning-92 dressyr)

Cappucino har fått höjd avelsbokstav till A."Cappucino 1002
Som grund för beslutet ligger avkommornas goda resultat vid unghästbedömningar och på tävlingsbanan. Cappucino 1002 har 19 bedömda avkommor varav 5 i kvalitetsbedömning. Hans BLUP-index för hoppning är 141 och för dressyr 92. Därtill har 27 st avkommor i Sverige placerat sig i tävling på minst regional nivå, fram t.o.m. 2008, varav 10 st på medelsvår nivå" information från ASVH.

Cappucino finns idag hos Stall Welling, Dorfstr. 2
14728 Rhinow OT Kietz

Liknande trådar

Avel 3årstest - nya fadershingstar/möjlighet till Blup (SWB) Nu våras det snart för treårstest, och såklart är det lika spännande som alltid...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
43 747
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Sitter här och lurar på lite olika tankar om att avel. Jag säger inte att det jag tänker är rätt på något sätt utan mer egna funderingar...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
16 723
Senast: Estivuz
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 958
Senast: supercassie
·
Avel (i hoppning) Följande hingstar är fäder till de deltagande hästarna: Don Frederico Don Primero *2 Sandro Hit *2 Master*3...
Svar
11
· Visningar
1 292
Senast: Eastwick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka