B

BJÖRKIS

Hur långt brukar ni cantra era hästar? Och hur ofta? Mina är fortfarande under uppbyggnad så vi tar det lite lugnt, vill inte riskera att gå för fort fram. I dagens läge cantrar vi 2 ggr/veckan, runt 1-2 km. För övrigt gör vi mycket annat stärkande såsom klättring. Mina blir 3 nu till våren.
Önskar att våren kommer snart så att marken tinar upp och blir mjuk, nu är det stenhårt och knaggig, värdelöst att rida på med andra ord. :crazy:

Finns det verkligen ingen som har något att säga? Nog måste ni väl cantra era hästar? Tycker det är lite dåligt flös på vårt forum, kom igen nu! :bump:

Vi är lite hemliga, kanske.... :angel:
Nädå, när jag haft treårs-araber har jag inte cantrat dem just mer än dig iallafall. Fast en liten galopp har det blivit på varje ridpass. Men det är nu det är dags att börja öka på, när har du funderat på att starta dom? Inte innan juni antar jag?

De har hållt igång sedan November/December, underlaget har varit väldigt varierande, mest hårt och halt, så mkt stärkande och uppbyggande har det blivit under den perioden. Har nu ccantrat dem ett par veckor och ska öka på till 3 dagar/veckan, för tillfället har de en liten vila, blir gnälliga och tvära nu under fällningen så de slipper under arbete nu fram till 1/3.
De ska starta i mitten av Juni om planering och hästar håller sig till schemat. Är de inte redo då så väntar jag ut dem ytterligare. ;)

Ojdå, lite skillnad. Hur kommer det sig att du cantrar så långt?

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 322
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 769
Senast: Jamtland
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 944
Senast: shia
·
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
2 009
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama