Cancer - erfarenhetsfråga -anhöriga - vänner - drabbade

Ja, det är dock lättare sagt än gjort. Jag vill helst inte resonera om detta alls, och det är tydligen riktigt illa. "Det kommer en krasch sedan."
Det behöver det inte alls göra.
Vissa får ingen krasch alls utan de lever efter hur de mår för dagen.
Bevisa vaddå? Det känns som om jag inte får lov att låta bli att tänka på det hela, utan att jag förväntas vara deppig och ledsen.
De försöker bara vara snälla.
De vet inte riktigt hur de skall bemöta dig.
Jag har också mött: "men JAG då? Du behöver ju också tänka på mig som närstående."

Då får jag dåligt samvete...
Det skall du inte få.
Det handlar faktiskt inte om dem utan om dig.
Du skall gå igenom en oerhört tuff behandling om det har spridit sig.
Och med största sannolikhet så blir du frisk sedan.
Hela tiden så handlar det om dagsformen precis som det alltid gör för alla.

UPPDATERING

Idag, mina vänner, har jag fått besked om att cancern var av en mer lättbehandlad sort. Nu väntar hormonmedicin i fem år och i övrigt är jag cancerfri och friskförklarad.

Det känns som om jag haft en sagolik tur, som om jag vunnit på lotteri och jag är sååå tacksam att det fick den här utgången. Nu går livet vidare! :bump:
Underbart!

UPPDATERING

Idag, mina vänner, har jag fått besked om att cancern var av en mer lättbehandlad sort. Nu väntar hormonmedicin i fem år och i övrigt är jag cancerfri och friskförklarad.

Det känns som om jag haft en sagolik tur, som om jag vunnit på lotteri och jag är sååå tacksam att det fick den här utgången. Nu går livet vidare! :bump:
Så fantastiskt skönt! :bump:

UPPDATERING

Vilken lättnad!! :banana:

UPPDATERING

Åh, så härligt! :)

Det behöver det inte alls göra.
Vissa får ingen krasch alls utan de lever efter hur de mår för dagen.

Vi får väl se. Nu har jag fått positiva besked och det känns som om detta var en parentes i livet där jag lite grand "höll andan" mellan 18 mars och 29 april.

Jag påminns givetvis om diagnosen i och med att jag har genomgått operation och för att jag skall ta en medicin varje dag i fem år. Men bortsett det, så kan jag nog leva som vanligt. Kanske ger denna erfarenhet mig lite klädsam ödmjukhet inför livet och lite mer förståelse för andra som får sjukdomsbesked som påverkar en hel familj.

Så, jag har haft tur och jag hoppas att erfarenheterna är till godo och inte till men för mig. Jag tar inte ut några reaktioner i förskott.

UPPDATERING

Underbart :heart

Liknande trådar

Kropp & Själ Länge sedan jag var aktiv på sidan. Tror att många av er kommer att ropa TROLL för detta som har skett kan inte och ska inte kunna...
Svar
11
· Visningar
1 495
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30