• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lalla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 844
L

lalla

är det någon som har en avkomma efter honom? hur stora är avkommorna ungefär? han är ju inte så stor själv.:bow:

Sv: Camaro M

Hej. har en hingst född slutet av maj -06, han är nu ca 150 cm, gissar att han slutar på 168-170, bra modell m långa ben :D

Kan inte säga att jag reagerat på att någon har varit så liten...
Jag har slagits mer av deras talanger!
Jag gillar honom!
Gå in på blupsidan och kika om han nedärver smått.
Om inte timmen hade varit så sen hade jag gjort det, men nu är det alldeles för sent! :)
Men jag vill minnas att han har väldigt bra blup, höga index.
mvh

BLUP säger snarare att han ger stora avkommor. Han har ordentligt plus index på storlek vilket möjligtvis kan komma från han fäderne då Calido sägs ge sora hästar.

Vi har väl undantaget här uppe då vårt sto fick en som bara är ca 165, men mamma är nog ännu en centimeter mindre.

Men som sagt, enligt BLUP ger han större storlek på avkomman

*kl*

Någon som känner till vad han lämnat för temperament/huvud?

(har funderat på honom till ett lite "hetpannigt" sto)

Tack// cassie :bow:

okej, det låter ju bra:D vårt sto är runt 165cm och jag vill gärna inte ha någon som är mindre, typ 165-170cm. är det ingen som har bilder?:)

Oki, det var som jag misstänkte.
För jag vet att jag hade reagerat om jag hade sett småttingar efter honom.
mvh

okej:love: vet någon vad han kostar? hittar inget pris?

okej, men han var väldigt söt ändå;) vem är morfar?

Vi har en fyraåring e. Camaro M - Cardento. Han är nog ca 170. Hans mamma är drygt 170.

Vi är nöjda med honom. Han är kortare i ryggen (alternativt mindre långlinjerad - hur man nu väljer att se saken) än sin mamma och även lite mjukare/lättare i temperamentet. Det finns bilder på min hemsida - se användarprofilen - på både honom och hans mamma. Ska lägga ut nya bilder inom kort också.

Jag har en avkomma efter Camaro M ue Pajazzo-Lombard född 2005.

är idag ca 160 cm, mamma var 1,63 så han kommer troligen växa om båda sina föräldrar precis som önskat.

Ädel och lätt i typen trots att mamman var grova och ngt lågställd. Tuff som få men väldigt snäll däremellan. Är hingst än. Och hoppa det kan han!!

Kort sagt fick jag det jag ville när jag betäckte med Camaro. En ädlare, modernare häst, med mer gång än sin mor men hennes hopphuvud och teknik. Dock är jag lite fundersam till vad Camaro nedärver i benställ, blup-index på 95 tycker jag är ganska lågt...

han såg väldigt fin ut på profilbilden! men på bilden när ni rider i vattnet såg han kraftig ut, är han det nu? tänkte om den andra bilden var gammal eller om den i vattnet bara var i ett konstigt läge?:bump:

Han kostar 2000:- + 8000:- + moms om jag inte har fel för mig.

Har hört av flera att hans avkommor kan vara lite spec. i temperamentet, Kräver en fast hand. Huruvida det stämmer har jag ej kontrollerat. Men det är en hingst jag har i åtanke i år....

Gira :banana:

*kl*

Någon som känner till vad han lämnat för temperament/huvud?

(har funderat på honom till ett lite "hetpannigt" sto)

Tack// cassie :bow:

Exakt så man har gjort här och det blev inte lugnare.... inte så det märks i a f. Stoet e: Landlord och ganska vass.
Så på denna enda avkomma kan jag inte rekommendera dig att göra det, men som sagt, en enda avkomma. Ett sto är det dessutom.

Jag har tidigare ägt en Camaro M avkomma. Det blev en snygg häst som hoppar jätte bra och har hyfsade/bra gångarter. Han är dock inte stor. På kvalitéten mättes han till 158 men jag tror nog han var 159 knappt 160. Mamman var 161 eller 163 minns inte vilket men hon var i alla liten hon oxå, lika så hennes mamma så det ligger ju i släkten. Han var en tuff häst som kunde vara ganska tjurig, men absolut inte nervös utan otroligt orädd mm. Man kunde säga att han var som ett sto med ett mkt bra psyke - men som sagt tjurig som ett brunstigt sto när han satte den sidan till..

Som sagt denna häst är nu såld till en mkt duktig unghästutbildare/tävlingsryttare i skåne (eller det är hans sambo som äger honom) så han har kapaciteten och de är mkt nöjda med honom vad jag hört. Men som sagt när det var något han inte ville så ville han verkligen inte det. Det var dock mkt sällan (några gånger om året..) som han visade denna sida sida utan oftast var han den mest lätthanterliga och snällaste häst man kunde tänka sig.

Jag kan klart rekommendera Camaro M. Förutom tjurigheten så blev i alla fall denna avkomma mkt bra. Och tjurigheten kan mkt väl komma från stoet då jag inte känner henne eftersom jag köpte honom som föl och har inte fött upp honom själv..

Exakt så man har gjort här och det blev inte lugnare.... inte så det märks i a f. Stoet e: Landlord och ganska vass.
Så på denna enda avkomma kan jag inte rekommendera dig att göra det, men som sagt, en enda avkomma. Ett sto är det dessutom.

ok, tack så mycket :bow: då vet jag lite mer...
Jag har ju andra kandidater också, men var tvungen att fråga lite... då jag gillar honom ganska mkt personligen :)

Nu MÅSTE det ju inte vara ngt från honom... men jag har hört ryktas att hans kan bli lite spec i huvudet. då stoet är oprövat vågar jag nog mig inte på honom :crazy:

Tack för ditt svar igen.

han såg väldigt fin ut på profilbilden! men på bilden när ni rider i vattnet såg han kraftig ut, är han det nu? tänkte om den andra bilden var gammal eller om den i vattnet bara var i ett konstigt läge?:bump:

På uppställningsbilden är han tre år gammal och på ridbilderna är tagna nu under vintern. Har även lagt ut några nya bilder på hemsidan (under "Aktuellt"), fast där är han i och för sig lite tjock också. Han är ungefär som sin mamma i "grovlek" tycker jag. Inte någon jättelätt häst, men inte direkt tung heller.

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
34
· Visningar
2 368
Senast: Bee
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 512
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke... 2
Svar
25
· Visningar
1 676
Senast: Nikan
·
Avel Årets bruksprov hålls på Strömsholm 17 - 22 mars Anmälningarna till årets bruksprov har öppnats och flera hingstar är redan anmälda. A...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka