• Avel
  • Trådstartare Trådstartare fröken
  • Startdatum Startdatum
F

fröken

hans avkommor har ju gått väldigt bra på unghästvisningarna! men jag har inte sett några annat än på bild, jag har föresten inte sett camaro själv heller annat än på bild..är det någon som har sett några av han avkommor, eller honom själv live? vad tyckte ni?

Jag har bara sett Camaro M på ett träningspass, lös i paddocken och i stallet.

Han verkade mycket arbetsvillig, mjuk och lyhörd. Lös brallade han runt så han höll på att slå knut på sig själv. I boxen ville han helst att man kliade honom hela tiden.

Innan jag såg honom på stationen hade jag bara sett bilden i hingstkatalogen och verkligheten är bra mycket bättre!!! :love:

De avkommor jag har sett verkar bli väldigt trevliga i temperamentet med mycket go. Rörelserna tycker jag har blivit bra mycket bättre än vad jag hade väntat mig.

Jag har betäckt ett av mina ston med honom. Stoet är e Bayard ue Krevad och jag hoppas att det blir en bra kombination.

Lill / Stall Nöbbeled

Vi har en ettåring e. Camaro M. Han är stor (nästan 1.60 redan), precis som sin mamma. Han är lätt i typen och rör sig bra i galoppen. Traven är ganska lätt men han travar lite bakom sig. De flesta som har sett honom har tyckt om typen på honom. Mamma är ett diplomsto e. Cardento.

Vill du se bilder finns det på www.frisegarden.cjb.net under våra hästar. Inga riktigt bra bilder; han ser mest sömning ut, men du kanske kan få en uppfattning åtminstone.

Jag hade oxå bara sett honom i hingstkatalogen. Men jag åkte ner till Millegarne och tittade på honom i sommras. Dock bara i boxen. Men en otroligt vacker grabb och så guuda snäll. Blev imponerad, trots att han är skimmel.

Har sett en 3 årig hingst efter honom. Han rör sig bra ser trevlig ut med bra temprament. Rätt så stor. Skall visas på bruksprovet nästa år om inget annat händer.

Jag har en ettåring efter honom, Carmen, jättefin är hon, ca 155 cm nu, svart med bläs. Har precis börjat tömköra henne och det går jättebra.. Jag hade ingen koll på Camaro alls när jag betäckte mamman, och då chansade jag med Camaro ändå, för jag hade sett en annan ettåring efter honom, Cabriolet (nu tre år som fick 10-10 i hoppning på treårstest i Gävle i år, gick vidare till Strömsholm och vann där). Min är ganska lätt i typen och rör sig mycket bra, det blev en bra kombination med mamman som är ganska framtung och lågställd.....

tack alla för svar!! extra kul att få se bilder, men läckrast av alla var nästan jeopardy-avkomman! jäklar vad den hoppade..men jag är inte förvånad, med tanke på vad pappa hoppar! men det känns lite sådär att betäcka med jeopardy...dumt kanske..men stammen känns inte så super rolig?..inte om man jämför med camaro iallafall!

Ja, jeopardy-stoet är verligen en härlig häst på alla sätt och vis. Jag kan väl hålla med om att Jeopardy inte har riktigt så bra stam som Camaro M, men ganska bra tycker jag nog att den är. Han är ju e. Edison-Lucky Boy xx. Morfadern är ju riktigt bra. Edison vet jag inte så mycket om faktiskt. Han är linjeavlad på Courville xx, vilket ju är mycket positivt, men han kanske inte har gett så mycket som man kunde hoppats, jag är lite dåligt insatt i det.

Hur som helst så har jag sett en del J-avkommor och blivit ganska förtjust i dem. I stort sett alla har varit ganska långbenta och lätta, kanske inte någon jätteutstrålning men som sagt hästar av en trevlig modell.

Så jag kan rekommendera Jeopardy, men samtidigt känns ju Camaro M ganska aktuell med tanke på resultaten från treårstesterna. Alltid svårt det här med att välja hingst... :)

hmm, ja det var roligt att höra att du har sett fler fina jeopardy-avkommor, förutom din egen..jag har bara sett en och den var inte alls fin..liten och korta ben, lite som en köttbulle. detta trots att mamman till den har lämmnat väldigt många bra. Jeopardy själv är verkligen super-fin. kanske inte i domare och experters ögon, det vet jag inte, men jag skulle gärna vilja ha en så lätt och långbent häst själv! Jag får väll hålla ögonen öppna och försöka få se fler jeopardy avkommor, och även camaro ättlingar för den delen!

Liknande trådar

Tjatter Jag ska göra en liten ihopsättning av bilder/filmer som minne av gammelhunden som snart ska somna in. Det finns några sånger som jag...
2
Svar
24
· Visningar
647
Senast: KesoNeso
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 157
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka