Calypso II ?

Sv: Calypso II ?

calypso_II.jpg

Calypso2.jpg

har tyvärr ingen info

vad är det du vill veta? jag har ett avelssto efter calypso II. så jag vet det mesta.

Calypso II har visat sej vara en god nedärvare.Dock tycker väl jag att han verka vara i stirrigaste laget när man tittar på den tyska hingstvideon.

Hmm det jag vill veta är vad han har presterat, temperament, nedärvning. mest intresserad för hästen jag ska ha har den stammen.
Var kan man se videos?

Tack för bilder =)

vårat sto efter calypso II är en riktig energi maskin hon hoppar hus och rör sig mycket bra. hennes pappa som du undrar om är helt kanon i sin förvärvning både som pappa och morfar. då hästarna ofta får mycket energi. men kan vara både energiska och känsliga så kräver de sin ryttare. de avkommor vårt sto fått har tex vunnit kvalitetstävlan idressyr och alla har hoppat kanon en av de bästa hon fått var femma på riksföl. de enda hingstar i sverige med calypso II blod är ju för tillfället bara acacin 948 ,camaro m 979 och cuper 1068 men de har honom i andra el tredje led. funderar du på att betäcka med honom elle har du något sto efter honom??

Som sagt kapabla-MEN, känsliga hästar....precis som du säger.

Tack så mycket alla =)

Hästen jag ska ha har honom som morfar, Pappa e Highlight.
Men beskrivningarna verkar stämma, känslig häst med mycket framåtanda =)

det finns ju inte så många ston efter calypso II och vi har haft två med highlight. en som är fyra i år och en som är två. är det kanske fyraåringen du skall ha? vet att hon ska ut på foder. mamman köptes på elit auktionen i holstein som 4-åring då löshoppade hon 2,10 utan problem. och hennes avkommor har fått ganska mycket från mammas sida.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 409
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II