Callit - lever han?

Zuzzi

Trådstartare
Kom och tänka på... finns han i livet fortfarande? Blir ju ändå 27 år snart isåfall.

Sv: Callit - lever han?

Ja, han lever ännu. Det var nån gammal tränare till Callit som åkte ner till Skåne nyligen (om inte jag minns helt fel) o besökte Callit. Tror det var nåt om att de firade nåt för att Callit var storstjärna på 80-talet. Nån Johansson som tränarn heter, iaf.

Ja, han lever ännu. Det var nån gammal tränare till Callit som åkte ner till Skåne nyligen (om inte jag minns helt fel) o besökte Callit. Tror det var nåt om att de firade nåt för att Callit var storstjärna på 80-talet. Nån Johansson som tränarn heter, iaf.

Våran Kalle på trappa var det nog!!! Karl O Johansson.

:banana:

Va roligt! Får hoppas våran kille får komma upp i samma ålder som pappsen :bow:

För övrigt heter våran grabbs helbror Kal O.Briljant, döpt efter tränaren :D

Jag känner dom som har honom och jag tror att han togs bort för bara några veckor sen, vi pratade nämnligen om samåkning till slakteriet men han var inet så bra på att dela transport med ett sto :D. Innan dess sprang han runt i hagen och glänste även på ålderns höst. Han betäckt inte de två sista åren pga lågt intresse bland stoägarna.

Aha se där! Men vilken ålder han fick komma upp i ändå! Hör att grabben brås på sin far lite, har också en riktig glänsare trots sina snart 17 år :bow:

Jag känner dom som har honom och jag tror att han togs bort för bara några veckor sen, vi pratade nämnligen om samåkning till slakteriet men han var inet så bra på att dela transport med ett sto :D. Innan dess sprang han runt i hagen och glänste även på ålderns höst. Han betäckt inte de två sista åren pga lågt intresse bland stoägarna.

Om Callit vandrat vidare till de gröna ängarna så borde det väl stått att läsa i media?
Han var ju ändå väldigt framgångsrik på sin tid.

Om Callit vandrat vidare till de gröna ängarna så borde det väl stått att läsa i media?
Han var ju ändå väldigt framgångsrik på sin tid.

Fast det beror ju på om ägarna/hingsthållaren meddelar detta.
I vårt fall var det ju ägarna som talade om för media att Wibbe var borta.
Kan vara så att man vill vänja sig vid tanken först...

AM

Callit, the winner of the 1987 International Trot at Roosevelt Raceway

home_image.cfm

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: Pegasus63
·
Kropp & Själ Är det någon som lyssnat på senaste avsnittet av Sveriges radios granskade program Kaliber? I programmet förekommer ljudinspelningar där...
2
Svar
29
· Visningar
2 523
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 289
Senast: miumiu
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
838
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka