Cairo 869 åter i Sverige?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare zamboca
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 331

zamboca

Trådstartare
Någon som vet något om denna hingst. Såg i nya hingstkalendern att han åter är i Sverige. Vet någon var han står? Temperament? All information mottages tacksamt!
:)

Vet bara att hans nedärvning verkar synnerligen positiv trots litet antal betäckta ston. ;)

Betäckte med honom för några år sedan.
En riktig gentleman mot stoet, lugn och vänlig mot människor.
Och dessutom en riktig goding att titta på.

Jag träffade honom i Australien kring påsk förra året. Han var jättetrevlig och de var väldigt nöjda med honom där (de som leasar honom). Hans första föl där har fötts. Han tävlar i dressyr och det går bra.

Har varit i kontakt med ägaren och hon har inte sagt att han är tillbaka i Sverige. Är det kanske "bara" hans spermier som finns här, en del av dem i alla fall?

Har en 6-åring efter honom som är underbar i temp. Rekommenderas då han även lämnar snyggt, bra exteriör mm.

Står det inte i hingstkalendern vart betäckningsstationen är och om han verkar via fryst eller färsk el naturlig betäckning?
Jag mailade ägaren men har inte fått svar, var också intresserad utav honom.

Kul att fler gillar honom och är intresserade. Fick honom presenterad som en gentelman av de som hyr honom.

I Australien, utanför Melbourne. Han betäcker inte naturligt för han tävlas. Vet ej om sperma finns i Sverige för jag har ej hingstkatalogen.

Har precis varit i kontakt med Cairos ägare.
Han stannar i Australien ett år till, men kommer hem till Sverige lagom till betäckningssäsongen 2005.

Ja, de gillade verkligen honom där, hade det på känn att de skulle försöka leasa honom längre men ville inte spekulera om det.

Sv: Cairo 869 åter i Sverige?

Haha! Ni är verkligen helt ute och cyklar. Cairo står utanför Blomstermåla i år. Jag ska dit imorgon och seminera mitt sto. Tss!

Sv: Cairo 869 åter i Sverige?

OM du tittar på HUR GAMMAL tråden är så är det nog ingen som är ute och cyklar!
Tråden är från 2004!!! ;)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: MJLee
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka