Cagancho 1017

H

hohoo

Någon som har något föl efter Cagancho 1017?? Eller äldre avkommor?? Tycker själv att han e helt uderbara:)

Sv: Cagancho 1017

har dock jobbat med honom hos Niklas Arvidsson, grymt trevlig och snygg!

Jag har en halvsyster till två av hans avkommor. Den ena står i Skåne och är till salu och den andra är såld och gick treåstestet förra året och fick diplom som hopphäst. Vet att hon betäcktes och tror att det var med Cardento. Vet inte egentligen så mycket om dom men har sett den som är till salu och vet att han hoppar bra!

Han ger en fantastisk galopp o överlinje o halsansättning!! Tror dessa avkommor kan bli riktigt bra o om 5 år kommer de ha bevisat detta.

Alla jag sett har varit riktigt fina. Såg ett föl häromdan i en hage o såg att det var en cagancho fast den halvlåg ned o bara tittade upp. Fantastiskt högresta avkommor med bra psyke dessutom. Själv är han helt underbar o skulle med rätt träning o ryttare kunna nå ännu längre tror jag. Letar nu avkommor efter honom med bra möderne som är till salu men finns ej många. Min egen skall säljas till duktig ryttare som kan ta henne hela vägen upp förhoppningsvis. Har även betäckt med honom nu med mitt svårklassto fast hon egentligen var bestämd till en annan hingst från början. Hon behöver det han ger. Hon har raka bakben o lite lågställd fram. Cagancho själv beskrivs som ngt tung vilket ej är sant o det förvånar mig mkt hur de kan skriva så i hingstkatalogen.

Jag tror du gjorde ett väldans bra val som lade honom på ditt fina sto!

Jag måste instämma i att jag inte alls upplever honom som grov, men dock en mäktig hingst med massor av utstrålning. Finns han på framridningen så syns han direkt!
Han har långa ben och massor av luft under magen och jag träffade honom förra sommaren och han verkade supertrevlig. Jag fullständigt dyrkar hans framparti och tycker han hoppar fantastiskt och galoppen är inte heller direkt tråkig. Avkommorna verkar absolut bli något extra, Jag kan absolut tänka mig att köpa en Cagancho-avkomma i framtiden eller betäcka med honom. Låter som reklam, men jag kan lova att jag tyvärr inte är inblandad i hingsten på något sätt..
/U

Finns ett i stallet. Hon är skitsnygg! Hon har ett jättefint framparti och har varit supersocial hela tiden. Rör sig jättetrevligt i galopp.

haha, kul att du oxå har börjat ana att han ger bra o inte bara är en slutprodukt!! Ja, skall försöka maila över film till dig från Falsterbo på min Caganchoavkomma. Ja, han verkar ge otroligt ståtliga avkommor.

Skall nu ta hem min o skall bli kul att känna hur hon är nu när hon fått lite mer utbildning!!!

Ni som har avkommor kan ju lägga ut bilder om ni vill. Finns ej så många ännu dock. Avkommor.

haha, kul att du oxå har börjat ana att han ger bra o inte bara är en slutprodukt!! Ja, skall försöka maila över film till dig från Falsterbo på min Caganchoavkomma. Ja, han verkar ge otroligt ståtliga avkommor.

Skall nu ta hem min o skall bli kul att känna hur hon är nu när hon fått lite mer utbildning!!!

Ni som har avkommor kan ju lägga ut bilder om ni vill. Finns ej så många ännu dock. Avkommor.

Jag började ana det innan jag sett honom på riktigt och ju mer jag ser honom och hör om avkommor ju mer övertygad är jag om det. Det sa klick förra sommaren ;). Ser fram emot den där filmen :)
/U

Han ger en fantastisk galopp o överlinje o halsansättning!! Tror dessa avkommor kan bli riktigt bra o om 5 år kommer de ha bevisat detta.

Alla jag sett har varit riktigt fina. Såg ett föl häromdan i en hage o såg att det var en cagancho fast den halvlåg ned o bara tittade upp. Fantastiskt högresta avkommor med bra psyke dessutom. Själv är han helt underbar o skulle med rätt träning o ryttare kunna nå ännu längre tror jag. Letar nu avkommor efter honom med bra möderne som är till salu men finns ej många. Min egen skall säljas till duktig ryttare som kan ta henne hela vägen upp förhoppningsvis. Har även betäckt med honom nu med mitt svårklassto fast hon egentligen var bestämd till en annan hingst från början. Hon behöver det han ger. Hon har raka bakben o lite lågställd fram. Cagancho själv beskrivs som ngt tung vilket ej är sant o det förvånar mig mkt hur de kan skriva så i hingstkatalogen.

Det är många hingstbeskrivningar och inte minst- avelsrekomendationer vid hingstval till stoägare- enligt AVN som är märkliga!!!!!

Uppfödaren av mitt sto har en åring e. Cagancho. Han ser väldigt speciell ut, en stor lykta och i övrigt brun. Verkar bli kanonhästar!

Nej men det var ju Linda som red din häst! :idea:
Va skoj!

Såg lite pigg ut! Men fin

Senast ändrad av en moderator:

Bilder på ettårig valack e. Cagancho http://sallberglina.zoomin.se/P1341198#body, http://sallberglina.zoomin.se/P1341196#body och http://sallberglina.zoomin.se/P1229747#body.

Kan inte riktigt det här med hur man laddar upp bilder här, tyvärr.

ja, fin avkomma du har ser det ut som. Tror tränaren var nöjd med att ha valt cagancho till sitt sto efter att ha konstaterat att min 5 åring hoppade 1.50 utan problem dagen innan denna film. bara enstaka hinder med bommar framför. Han sa att de caganchos han sett var lite heta o lik min i galoppen. Ingen annan som har film på nån avkomma?

http://www.youtube.com/watch?v=jLmDhoWEnS0

ja, fin avkomma du har ser det ut som. Tror tränaren var nöjd med att ha valt cagancho till sitt sto efter att ha konstaterat att min 5 åring hoppade 1.50 utan problem dagen innan denna film. bara enstaka hinder med bommar framför. Han sa att de caganchos han sett var lite heta o lik min i galoppen. Ingen annan som har film på nån avkomma?

Blev helt :love::love: i din häst!! vad heter hon? Ålder? Mankhöjd? Tävlat något med henne? Helt klart min typ av häst!

Hon heter Causa o är 1.67 el 1.68 o har startat ca 9st 1.20 sen i maj som hon nollat o dessutom nolat en riktigt tuff 1.30 på gräs i upp o nedförsbacke.( 5 tävlingar ca har dock ej lagt ut res) Gick riktigt dåligt i falsterbo dock men nu har vi (tränaren) kommit på att bettet satt för långt ned mot lanerna så när vi provade att hissa bettet blev hon stadig inom nån minut. En riktig bitch som älskar att hoppa men aldrig i livet skulle få för sig att hålla på med dressyr mer än korta stunder.

Hoppas få sälja henne till rätt ryttare o har 2 stycken i tanken som jag tror passar henne annars får hon bli kvar till falsterbo o kanske lite till. Riktigt tuff häst som aldrig stannat o aldrig tittat på ngt. Hoppar alllt från vattengrav med hund i till glittriga hinder.

Jag har förstått att cagancho ger den här lite speciella galoppen...?

Ingen som har film?

Ja väldigt fin, lätt, häst! Du rider kanonfint också! Men en dum fråga bara: varför studsar hon så mycket bak? (Har sett en häst som gör likadant, och börjar fundera på om den har ont någonstans när jag ser det.. Den är dock mycket värre än din.)

hon är igenomgången av 2 stycken proffs, en osteopat o en kiropraktor, den ena sa att hon satt fast o beh o den andra sa att det absolut ej finns ngt på henne. Han sa :Grattis! en häst som är helt korrekt i sin exteriör o som ej har några problem...ja vad skall man tro.. Varför jag ej tror att hon mår dåligt är för att hon aldrig gör det på banor. bara vid utgångar o när det är tråkigt. kan avprogrammera henne genom att hoppa 30 cm en gång oftast. It`s all in the head! En tävlingsindivid utan dess make. Glider in i hindren när det regnade i helgen på tävling men bryr sig absolut ej...här skall det hoppas ser hon ut att tänka.

men helt klart skall man kolla igenom hästar som studsar vid krav från ryttaren..

hon är igenomgången av 2 stycken proffs, en osteopat o en kiropraktor, den ena sa att hon satt fast o beh o den andra sa att det absolut ej finns ngt på henne. Han sa :Grattis! en häst som är helt korrekt i sin exteriör o som ej har några problem...ja vad skall man tro.. Varför jag ej tror att hon mår dåligt är för att hon aldrig gör det på banor. bara vid utgångar o när det är tråkigt. kan avprogrammera henne genom att hoppa 30 cm en gång oftast. It`s all in the head! En tävlingsindivid utan dess make. Glider in i hindren när det regnade i helgen på tävling men bryr sig absolut ej...här skall det hoppas ser hon ut att tänka.

men helt klart skall man kolla igenom hästar som studsar vid krav från ryttaren..

Okej. Ja det där med kiropraktorer är tyvärr inget man kan lita på vad gäller hästar. Jag hade en som sa att min förra häst var helt felfri. Jag kollade eftersom jag anade något i ryggen. Dagen efter kunde hon knappt gå.. P.g.a. att den utprovade sadeln jag fick med i köpet absolut inte passade!

Ja, det är ju bara i början av filmen. Man ser ju hur det avtar, och mest verkar det vara iver att få hoppa! :)

Själv har jag ett absolut lika hoppglatt sto som ditt e. Cagliostro! Penarp har verkligen fina hästar! :o Kanske ska köpa hennes föl, som vi tror är e. Cagancho = SUUUPERHÄST! (Uppfödaren är lite vimsig!)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Piaff
·
Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 259
Senast: Marvin
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
718
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka