cafeteria i stallet.

L

l_isa

Nu har vi i ungdomssektionen på våran klubb funderat på att starta upp fiket som vi inte haft på flera år.
vi har funderat lite kring en "Må Bra"-cafeteria. alltså inge godis och sånt ,eftersom godis,chips och läsk är tydligen det enda ungar livnär sig på nuförtiden.
men vi har funderat lite på tex mackor, frukt, smoothies, yoghurt och sånt.

Någon som har nå erfarenhet av detta?
skulle vara jättebra om någon kan komma med tips då det inte alltid är det lättaste att komma på.

tacksam för svar:)

Sv: cafeteria i stallet.

På min klubb har/hade vår ridskolechef ett Matprojekt!! :bow: Typ en kurs i näringslära, kost och sånt. Matlagningsträffar en gång i veckan. Det var en grupp som ansvarade för matlagning varsin lördag och så åt man tillsammans.

Syftet var alltså att lära ut om bra kost och hur viktigt det är att äta. Särskilt om man kommer direkt från skolan till stallet.

Inte direkt vad du frågade om kanske, men ville bara lyfta fram idén!! Och så tycker jag det är ett jättebra initiativ din Ungdomssektion tar!! :banana:

Det finns väl något projekt som heter "må bäst med häst" eller liknande som är till för det ni vill göra - alltså få unga i stallet att äta bra. Har för mig att det har stått om det på den där väggtidningen som brukar hänga på ridskolor. Kanske inte finns överallt, vet du vilken jag menar :confused:

Så, försök hitta der där må bäst med häst och kolla, där fanns mycket fakta, tips och recept! Jättebra ide !

Låter som en jätte bra idé! Under alla mina år i ridskolestall, från knatte till när jag stalljobbade på helgerna, så levde vi på micromat (typ Billys & så den populära *minns inte märket* Lövtunn med kroketter), kanelbullar (kunde ju köpa 3 för 10 kr på Shell) och så godis från kiosken... Det enda nyttiga som fanns var Vasa knäckemackor, gissa hur många som åt av de :angel:

Jag tycker det är kanon att man tar tag i det och ordnar en "Må Bra"-cafeteria. Mackor, frukt, smoothies & yoghurt låter ju som jätte bra alternativ! Mackor kan ju varieras mycket och man kan göra nyttiga alternativ med mörkt nyttigt bröd (allt mörkt bröd är ju inte nyttigare) och med grönsaker på...

Jo jag har hört talas om må bäst med häst grejjen.
tror att vi hade nå sånt anslag i stallet för ett tag sen, ska försöka hitta det ikväll:)

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 990
Senast: shia
·
Övr. Barn Har en nioårig tjej som ligger på gränsen till att bli överviktig, och trenden är att hon hela tiden ökar i vikt. Jag tycker att det...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
17 835
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saftinkokta rödbetor?
  • Kontantfritt och diskriminering
  • Ratsit