Café/kaffestuga på Österlen (eller där omkring)?

bettysmatte

Trådstartare
Mamma och jag ska åka en sväng och fika imorgon. Jag har hittat Kaffestugan Alunbruket, som verkar jättetrevligt :) . Men tänkte - för säkerhets skull ;) - kolla om det finns några andra trevliga förslag i området?? Vi vill förmodligen äta något sött, men det skadar inte om det också finns goda mackor t.ex.

Gick in för att tipsa om Olof Viktors och Café Annorlunda, men det verkar ju smått överflödigt ;)

Café Annorlunda är verkligen en upplevelse, jag älskade det som liten men har såhär i vuxen ålder fått lite problem med den brist på måttlighet det uppmanar till. Hemskt goda kakor och fint ställe, dock!

Olof Viktors vann ju "Årets fikaställe" i White Guide i år, och det är verkligen trevligt! De har en trevlig liten butik med massor av goda (men dyra!) varor som man kan köpa med sig hem också.

Ha ha och jag tycker att Olof Viktors är en riktig jävla turistfälla. Sjukt mycket folk och det känns rätt "fabriksbakat" de senare åren.

Jag var på ett jättemysigt ställe mellan Sövde och Ilstorp - men jag skulle nog inte hitta dit igen.

ALunbruket är så fint men rätt varmt k värmen! Fanns fina mackor men inget jättestort utbud.

Var på café annorlunda för några år sen, det var supertradigt. Inte alls som jag mindes det från barndomen.

Byvägen 35 i Sankt Olof, cafet är med i White Guide, vegetariskt och sååå himla gott! Både lunch och fika är magiskt. De som driver är supertrevliga människor och det är fint att sitta både inne och ute :)

Vet du vad de har för mat, på ett ungefär? Vi ska rida islandshäst i Blentarp på söndag och jag skulle just be om tips på trevliga lunchställen i närheten!

Nu var det nåt år sen jag var där men de har kall mat då det inte får göra varm mat, eller det var iallafall så då. Deras mat varierar ganska mycket beroende på råvaror de har att tillgå så någon fast meny finns inte. Vill man veta vad de har för dagen så är det nog bäst att ringa och fråga. Mysigt med islandshästridning! De har väldigt god fika iallafall.

Jag vet inte hur långt ni kan tänka er att åka, men eftersom många tipsat om Olof Viktors som ju inte precis ligger i närområde till ditt ursprungsförslag så tipsar jag om Tirups Örtagård utanför Staffanstorp, Systrarna på Solhjulet utanför Veberöd och Vismarlövs Bagarstuga.

Jag vet inte hur långt ni kan tänka er att åka, men eftersom många tipsat om Olof Viktors som ju inte precis ligger i närområde till ditt ursprungsförslag så tipsar jag om Tirups Örtagård utanför Staffanstorp, Systrarna på Solhjulet utanför Veberöd och Vismarlövs Bagarstuga.
Jag plussar på för Systrarna på Solhjulet!

Det blev Alunbruket, trots allt, och det var faktiskt kanonfint :) . Rabarberpajen var mums och miljön kan man ju knappast klaga på:
20180724_121040.jpg

20180724_122410.jpg

Ha ha och jag tycker att Olof Viktors är en riktig jävla turistfälla. Sjukt mycket folk och det känns rätt "fabriksbakat" de senare åren.

Jag var på ett jättemysigt ställe mellan Sövde och Ilstorp - men jag skulle nog inte hitta dit igen.
På bilderna ser det faktiskt ut som om det är ett gigantiskt ställe, och vi letade nog efter något lite mindre och mysigare.... Håller med dig om att det ser ut som en turistfälla... :o

Nu var det nåt år sen jag var där men de har kall mat då det inte får göra varm mat, eller det var iallafall så då. Deras mat varierar ganska mycket beroende på råvaror de har att tillgå så någon fast meny finns inte. Vill man veta vad de har för dagen så är det nog bäst att ringa och fråga. Mysigt med islandshästridning! De har väldigt god fika iallafall.
God fika kommer man långt på! :D

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst kommer förmodligen att byta ställe nu, från uppstallning till lösdrift. Jag funderar på hur jag ska göra med maten på...
Svar
18
· Visningar
1 938
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt... 2
Svar
22
· Visningar
4 089
Senast: Lotus
·
Hästvård Hej! Tänkte höra era åsikter litegrann... Jag köpte en ny häst (hblsto f. -97) i november. Hon var då kontinuerligt riden i ett och...
Svar
8
· Visningar
1 529
Senast: Kalasbruden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka