Café/kaffestuga på Österlen (eller där omkring)?

Jag vet inte hur långt ni kan tänka er att åka, men eftersom många tipsat om Olof Viktors som ju inte precis ligger i närområde till ditt ursprungsförslag så tipsar jag om Tirups Örtagård utanför Staffanstorp, Systrarna på Solhjulet utanför Veberöd och Vismarlövs Bagarstuga.
De där tipsen ska jag lägga på minnet :) ! Speciellt Tirups Örtagård lät supertrevlig..... :)

De där tipsen ska jag lägga på minnet :) ! Speciellt Tirups Örtagård lät supertrevlig..... :)
Och tack vare @utte blev det idag ett besök till urtrevliga Tirups Örtagård :) . Vi åt svartrotspaj (som var dagens paj) - jättegod :d ! Vi delade på en bit hasselnötstårta med chokladglasyr och grädde till efterrätt, trots att vi redan var mer än mätta egentligen ;) . Också denna riktigt, riktigt mumsig. Man kunde välja på paj, soppa med hembakat bröd, hamburgare, vegansk hamburgare, olika mackor osv. Samt diverse bakverk. Sedan fanns det en liten affär att besöka och en trädgård att handla växter och örter i. Jag fick med mig en stjärnflocka och mamma köpte en solhatt och en chokladmynta. Verkligen trevligt, och riktigt bra priser på maten också :) !,

Igår var jag på Ellens café i Ransvik/Mölle. Rekommenderas för läget framför allt, men fikat var också gott. :)
I Ransvik föddes "den svenska synden"; det var här herrar och damer badade tillsammans och gav Mölle tvivelaktigt rykte i slutet av 1800-talet.

Inget är ju riktigt komplett utan bilder, så här kommer tre bilder från dagens äventyr:

20180729_133634.jpg

20180729_125826.jpg

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst kommer förmodligen att byta ställe nu, från uppstallning till lösdrift. Jag funderar på hur jag ska göra med maten på...
Svar
18
· Visningar
1 938
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt... 2
Svar
22
· Visningar
4 089
Senast: Lotus
·
Hästvård Hej! Tänkte höra era åsikter litegrann... Jag köpte en ny häst (hblsto f. -97) i november. Hon var då kontinuerligt riden i ett och...
Svar
8
· Visningar
1 529
Senast: Kalasbruden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka