Ca i Lusern???

A

aurian

Läser här på buke att det finns väldigt mycket Ca i luser. Tittar jag i min folder från krafft så står det 13g/kg vilket ju är en himla massa. Dock köpte jag en säck i veckan från granngården och på den står det bra 1,3g/kg. Jämförde med andra säcker på granngården och i mitt stall och det är samma sak där, 1,3g/kg. Dessutom står det 110g/kg i smältbart protein istället för som i foldern, 105 g/kg.Vilket stämmer egentligen. Det är ju en ordentlig skillnad mellan 13g och 1,3g!!!!
 
Sv: Ca i Lusern???

Tittar man på Fosfor och Magnesium är det samma sak där, lägre värden på påsen än i foldern, fast inte lika stor skillnad.
 
Sv: Ca i Lusern???

Man har alltid variationer mellan olika partier. 1,3 g kalk verkar vara en felskrivning oromligt lågt för lusern.
PL
 
Sv: Ca i Lusern???

Du jämför inte Lucern Hack med Lucern Mix då?? Mixen är inte ren Lucern... Kolla innehållsförteckningen.
 
Sv: Ca i Lusern???

Men mixen innehåller ju ändå lucern, så 1,3g låter fruktansvärt lite ändå...
 
Sv: Ca i Lusern???

Nej det är vnlig lusernhack och det står 1,3 oc hsedan tror jag att det är 0,8 p och 0,2 Mg. De värden aär jag dock inte helt bergis på men det är under 1 iaf. Ca är jag dock säker eftersom det var en sån himla skillnad på det värdet jämfört med det i foldern.
 
Sv: Ca i Lusern???

ganska så säker...men inte helt kanske nu när du säger det...

*känner mig dum isf* :crazy:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 986
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 452
Senast: Irival
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 157
Senast: ufot
·
Foder & Strö Jag är egentligen klar med foderstaterna och har fått till det helt okej för alla, förutom äldsta som får mer energi än han enligt...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp