ca hur mkt väger en normal katt?

rock_89

Trådstartare
Visst måste det vara fel på vågen om min katt väger 6kg på den :confused: :eek: För hon är ju vääldigt liten och smal..
Ca hur mkt väger en Katt?

Sv: ca hur mkt väger en normal katt?

Jag har en normaltjock husis och hon väger 4,5 kg. Har en större skogis och hon väger 6 kg.

Hur har du vägt? Kan vara så att din våg inte är exakt på små vikter. Ställ dig på vågen med katten i famn. Notera vikten. Släpp katten och ställ dig på vågen igen. Dra av sista vikten från den första.

Mellan 2,5 och 7 kg... Det går inte att avgöra om en katt är överviktig genom att titta på vågen (framförallt inte en badrumsvåg, mätsäkerheten är ganska dålig)

Tasja skrev:
Jag har en normaltjock husis och hon väger 4,5 kg. Har en större skogis och hon väger 6 kg.

Hur har du vägt? Kan vara så att din våg inte är exakt på små vikter. Ställ dig på vågen med katten i famn. Notera vikten. Släpp katten och ställ dig på vågen igen. Dra av sista vikten från den första.

så jag gjort, men d kan inte stämma.. hon e ju så liten och smal, det känns inte som man lyfter en 6 kilos katt när man lyfter henne...

Passa på att väga katten nästa gång ni är til veterinären, de brukar ha exakta vågar.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 563
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
762
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
533
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka