D

Dark_Iris

Är någon snäll och kan förklara för mig vad bedömningen C/A innebär?

Jag har läst TR, men det var lite för luddigt för att jag skulle förstå :p
SÅ någon som är duktig:
Förklara hemskt gärna C/A för mig!
Jag ska ev. tävla det i höst, och behöver ju veta vad det är för något innan jag anmäler nåt. :angel:

Sv: C/a

Bedömning C är bara tid. Du får ett antal sekunder pålagda för varje rivning eller vägran.

Bedömning A är antal nedslag avgörande, tiden avgör inte (om man är inom maxtid alltså). Alla med minst antal fel blir alltså 1: or, oavsett tid.

Antagligen menat dom att det är bed C för avd A och som alltid, bed A för avd B. Bed C är när man får tidstillägg för nedslag istället för fel, och sammanlagt kortsate tiden vinner

Det står i moment 353 :p

--

Tack :bow:
Det var det kag inte förstod varför det var C/A när det bara stod C i TR... Sen är det lite mer jag undrar över angående bedömningen, jag citerar ur TR:

"Ingen maximitid. Tillåten tid ska vara två minuter på banlängder kortare än 600 m och 3 minuter på banlängder längre än 600 m.

Varje nedslag eller nedtramp bestraffas ned ett visst antal sekunders tillägg. Antalet straffsekunder är 4 sekunder. I Duellhoppning och i andra fasen av en hoppning i två faser är tidstillägget alltid 3 sekunder. Första olydnaden belastar ekipaget endast genom den tid det tar, andra olydnaden medför uteslutning. Slår häst eller ryttare vid olydnad ned ett hinder ges signal för avbrott. Tidstillägg görs på vanligt sätt. Efter återuppbyggnad ska signal ges för fortsatt ritt. Häst utesluts enligt felpoängtabellen."

Det jag inte förstår är var duellhoppningen/fas två kommer in i bilden?:confused:
Kan man ha det som bedömning på speciella duellhoppningar, och som bedömning i 2:a fasen av en hoppning? :p

Känner mig korkad, men om man inte frågar får man aldrig veta. :)

I duellhoppningar förekommer det ofta. Och är det två faser kan det vara bedömningen i fas 2, men får inte vara det i fas 1.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 175
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 106
Senast: Bison
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur