E
Expensive_Hobby
från western till dressyr?ju mer jag ser av westernridningen desto mer undrar jag vad folk håller på med?finns mycket avvarter inom den engelska ridningen också.var finns det bra ridning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag vill inte berätta det,tänkt att det skulle poppa upp lite åsikter ändå,men det verkar vara för svårt?
Hej ! Du ska få min åsikt efter som du letar efter fler. Har ridit i 30 år ägt egna hästar ,3 st i tonårstiden, d-ponnys som man fick rida in själv och rida för tränarna i DRESSYR. När jag blev äldre blev det HBL hästar och DRESSYR. För 7 år sedan fick jag en precent till 3 st Horsemensh clinics då jag var på väg att lägga hjälmen på hyllan för gott och mitt hbl sto var sålt. Efter de 3 clinicarna var jag fasst i western ridningen. Har under de här åren ridit för en mkt duktig proffesionel tränare och lärt mig MASSOR med nya BRA saker och vi tränar även för DRESSYRTRÄNARE 1 ggr/ veckan. Dressträn/dressdomaren brukar ibland komma me roliga kommentarer när jag ex joggar henne,-skulle jag döma skulle ni discas , eller vid stoppträning-skulle jag döma och se en sådan snabb halt skulle du discas, men han vet varför vi tränar det här, han vet att momenten är rätt i Westerndomarens ögon, så vi rider WESTERN för att kunna kliva av utan svett i hjälmen och muskelkramp i hela kroppen, tränar o tränar OCH DÅ LOSSNAR DET, tempoväxlar, stoppar ,spinner, öppnor, skänkelvikningar, ryggar utan att man behöver ta i hästen(javisst ja ,vi samlar dem till bettet i bland och rider fram m säte, vader) I går satte sig en kompis upp på henne (DRESSYR ryttare) och var salig , hur får ni den så känslig för hjälperna, man behöver ju bara nästan tänka så händer det man vill. Ha de bra !