Johanna.Ingvarsoon
Trådstartare
Alla tips och ideer mottages tacksamt till vårt problem. Jag vill börja med att säga att vi tränar regelbundet för erfarna tränare men dom börjar få slut på ideer. Problemet är att min lilla polle har svårt att få till bytena. Han har en mycket speciell teknik som gör så att 90 % av bytena blir jämnfota bak. Han gör enkla byten nästan 10 mässiga men när det kommer till flygande är det stopp. Vi har provat allt vi kan komma på men utan större framgång. Det är än så länge ingen som fått honom att byta ordentligt. Han är väl över ryggen och loss i hela kroppen. Gör fin piaff och piuretter. Har ryggen och bakbenen med sig innan bytet och byter snällt på hjälpen. Gör ner till varannat men jämnfota och benen på alla håll. Vi har provat ur förvänd, sluta, skänkelvikning, piaff- galopp- byte, piurett-ut-byt men inget fungerar. Det som funkar bäst är i serier, då blir några rena. Jag vet inte hur vi ska få bukt med detta.. Någon som har en ide? Ska tilllägga att han kollas regelbundet av veterinär, equiteraput och massör.