Byter ni håliga stockar/strumpor direkt?

Vad gör du om du upptäcker ett hål på en socka du har på dig?

• Byter till ett nytt par direkt

Röster: 36 32,4%
  • Använder den tills den behöver tvättas och kasserar den sen

Röster: 63 56,8%
  • Annat, skriv i tråden

Röster: 12 10,8%

• Antal omröstningsdeltagare
    111
  • Denna omröstning kommer stängas: .
Uuh! Jag skulle bli tokig på sömmarna. :nailbiting:
Äsch, de märks inte på mina strumpor i alla fall. Beror säkert på sort av strumpa, var hålen brukar bli och hur noga man syr - efter att ha lagat 489 strumpor så sitter det i ryggmärgen. Men att tredubbla användningstiden för dem sitter fint på andra sätt också.

Vanligen använder jag dem tills de behöver tvättas. Oftast hamnar mina hål antingen i tån, hälen eller under. Eftersom jag har skor på mig på jobbet syns det inte. Den enda gång jag byter så fort det går är om hålet blir på stortån och tån börjar leta sig igenom det för det är extremt obekvämt.
Jag lagar aldrig strumpor eftersom materialet runt hålet brukar vara helt slut det också.

• Gilla
Reactions: Sel
En av livets många frågor … 🤔
Beror på hur illa det är :) men ofta är ju hålet litet om man inte upptäckt det tidigare så då använder jag dem. Om det är favoritsockor kanske jag rent av rycker en nål med en tråd i och syr ihop det. (Så kör jag ofta med jumpabyxor och ridbyxorna släpper ibland vid helskoningen vid knäna. Då kan man bara nästa ihop det när de är på helt enkelt. Det brukar hålla något år.)

Strumpor jag rider i får jämt hål på hälen av ngn skum orsak. Det struntar jag bara i ett tag faktiskt, det är ofta knästrumpor så jobbigt att köpa nya och jobbigt att laga. Andra strumpor får hål på tårna och det är så obehagligt att de måste slängas eller lagas när hålet är större.

Senast ändrad:
Jo inom fotboll är det trendigt :D
Här ser vi Jude Bellingham som borde ha råd med nya strumpor på sin lön men nej han använder sina håliga ;)
Visa bifogad fil 164656
https://www.svt.se/sport/fotboll/markliga-trenden-i-fotbollsvarlden-sonderklippta-strumpor
Det har nåt med "känslan" över vadmusklerna att göra tydligen :confused:
Det verkar ha med att han/man inte gillar att det stramar över vaden. Så det är ett sätt att göra strumpan större och inte så tight. Enligt länken du skickade med. Jag har en svärmor som inte klarar av strumpor som sitter åt, hon klipper alltid av resåren på strumpan.

Jag kan nog använda strumpan så länge som inte hela tån sticker ut genom hålet. Ibland har jag även lagat om det är några favoriter, men oftast så går det nya hål på dom igen eftersom de är så tunnslitna just runt det område där hålet är. Synd för resten av strumpan är oftast helt ok.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 359
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
1 075
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 299
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 548
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Allt om bur till bilen
  • Kattbilder #10
  • Importera från USA