Byte av chassi asmt nytt grafikkort.

R

Revontuli

Har just nu i min dator inget grafikkort, vad jag vet iallafall. Öppnade nyss och damtorkade. Iallafall, Om jag ska lägga in ett grafikkort, vilken plats kommer den på då? Nerifrån är det först nätverkskortet, sdan två tomma, sedan ljudkortet, en tom och ett kort till.

Om jag ska byta chassi, hur gör jag då? Är det bara att försöka memorera vilka platser skruvarna suttit på?

Har tyvärr ingen datakunnig att be om hjälp.. :crazy: Så jag provar här. Tackar för svar!:D
 
Sv: Byte av chassi asmt nytt grafikkort.

hur ser platserna ut? vita ungerfär 6-7 är PCI, en brun, 8 cm eller så, oftast med liten flärp för att sätta fast är AGP, och en vit som är nästan 10cm lång är pci express. för övrigt, om du kan använda datorn så har du ett grafikkort. det kan vara inbyggd på morderkortet dock.
 
Sv: Byte av chassi asmt nytt grafikkort.

Jo, såhär ser det ut

%7Bd4f880d4-653c-4e01-a03a-d0b6ac9dd382%7D.jpg
 
Sv: Byte av chassi asmt nytt grafikkort.

Okej, det verkar som att PCI grafikkort är ngt mkt gammalt? Finns inte att få tag på någonstans.. Såvida man inte betalar 11.000:-
 
Sv: Byte av chassi asmt nytt grafikkort.

kortet som sitter längst upp, under AMR porten (raiser card, finns på legacymoderkot, den som är 3 cm lång ungefär) så sitter ditt grafikkort.
 
Sv: Byte av chassi asmt nytt grafikkort.

Dvs längst upp i 3cms platsen? den bruna?


Tack för hjälpen! :)
 
Sv: Byte av chassi asmt nytt grafikkort.

nej tvärt om, dne är till för modem och nätverkskort, men du kan trolgien inte få tag i sådana längre, den under, den som är typ 7-8 är den som grafikkortet sitter i, det är det diareegula kortet, dvs det som du kopplar i den stora sladden ifrån skärmen till.
 
Sv: Byte av chassi asmt nytt grafikkort.

Jag bestämde mig för att byta till en ny dator istället. Denna verkar ha gjort sitt..


Tack så jättemycket för att du tog dig tid iallafall! :)
 
Sv: Byte av chassi asmt nytt grafikkort.

Jag ser att det är ett MK med VIA chipset, så ja, det är nog lika bra att du byter dator ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp