Men ska man bara hälla på syltmedlet på såren? :P Och hur inverkar det?
Homeopat, menar du då att man ger örter eller att man får något medel att behandla med utvärtes?
Förra våren körde jag en kur med utrensande, immunstärkande örter. Ev. att det blev en liiten förbättring men det var i samma veva som jag började tvätta med hibiscrub och det är det enda hittills som förbättrat. Jag skulle ju kunna försöka en sådan örtkur igen, men det är karens på örter.
Om jag skulle byta ut krafft groov mot ett kg havre (om hon nu "tål" ren havre) då minskar jag ju proteinet ännu mer. Undrar om jag ska låta det vara så eller om jag måste tillsätta något foder med mer protein också? Förra våren gav jag krafft muskel för att öka proteinet lite men om hon nu inte tål något i kraffts pellets kan det ju vara dumt.
Hur mycket lucern vågar man ge på samma gång? Jag blöter upp lucernpellets. Jag vill inte att hon inte orkar lika mycket hö om jag tillsätter för mycket av något annat foder. Hö ingår i stallhyran och lucern köper jag själv. Foderjäst ska öka aptiten på djur som äter dåligt, gäller det bara de som har nedsatt aptit eller även för de som äter fullt ut?
Hon har samma problem året runt, med täcke och utan täcke, på stall och på dygnetruntbete, med torrhö och med hösilage. Det enda bestående jag haft hela tiden är pelleterat foder. Hon har spån i boxen, men det har hon alltid haft. Även innan hon fick besvär.
Dock åt hon ju krafft groov redan som ettåring. Men jag kommer på nu att hon fick såna där knölar i huden redan som ettåring! Men då var det mer som rugor som lossnade, så är det inte nu längre.
Om jag tar bort krafften helt, hur länge ska man vänta innan man utvärderar effekten? En månad? Två?