Byta torrfoder till råttor?

gul_zebra

Trådstartare
Har tidigare gett råttorna grynblandning blandat med Zoomans fullkostblandning. Nyligen böt jag till att helt enkelt ge de Euroshopper's fruktmusli... Men sen jag böt till det har magarna bara vuxit!
Ingen fara med Diva, Cacharel och de... Men Lolita ska ju banta, inte gå upp :p

Så, någon som vet något som är magrare än Euroshoppers fruktmusli? Gärna som redan innehåller alla sädeslagen, fast jag kan ju börja blanda i grynblandningen igen om det inte gör det :p

Sv: Byta torrfoder till råttor?

gul_zebra skrev:
Har tidigare gett råttorna grynblandning blandat med Zoomans fullkostblandning. Nyligen böt jag till att helt enkelt ge de Euroshopper's fruktmusli... Men sen jag böt till det har magarna bara vuxit!
Ingen fara med Diva, Cacharel och de... Men Lolita ska ju banta, inte gå upp :p

Så, någon som vet något som är magrare än Euroshoppers fruktmusli? Gärna som redan innehåller alla sädeslagen, fast jag kan ju börja blanda i grynblandningen igen om det inte gör det :p

Mina råttor har bara ätit en blandning från djuraffären ett tag(speciellt utformad för råttor tillsammans med veterinär), som torrfoder, men eftersom speciellt Stifler gått upp en del i vikt så började jag med att blanda i mer Axa fruktmusli och nu tycker jag att de håller sig i lagom form, kanske Sawyer är något mager.

Jag tänkte sno tråden lite och fråga om man kan (tror jag har frågat det här förut) blanda i sånnt här "vitlöksgranulat" (torkad, hackad vitlök) från hööks, som hästarna har i sitt foder, i råttornas mat (för att de ska hålla sig friska och krya) eller om det är typ livsfarligt för råttor...???

Ok.
Ger själv helst människomat, färdigblandat djurfoder är det så mycket fett i, och så massa färgämnen och grejer. (Är du medlem i SRS? I senaste HR var en bra artikel om foder skriven :))
Ska kolla i muslihyllan sen iaf, får se vad jag hittar. De har den sååå bra placerad precis vid djurmaten... :D

gul_zebra skrev:
Ok.
Ger själv helst människomat, färdigblandat djurfoder är det så mycket fett i, och så massa färgämnen och grejer. (Är du medlem i SRS? I senaste HR var en bra artikel om foder skriven :))
Ska kolla i muslihyllan sen iaf, får se vad jag hittar. De har den sååå bra placerad precis vid djurmaten... :D

Ja, men de älskar den + att de var magra när jag började med den och därför fortsatte jag!
Men jag ska byta till Axa Grynblandning för den innehåller alla sädesslagen.
Sedan får de ju pasta, kött, ost, potatis och sånnt som koplettering i veckan också såklart!
Nepp, inte medlem än...ok...
Är det inte så att om man blir medlem nu så går medlems - avgiften ut i December så då hinner man bara vara medlem i 4 månader innan man ska betala i gen eller :crazy:
I sånna fall kanske man ska vänta tills Januari och bli medlem då?

Ok :)

Jo nu är det så, men om jag minns helt rätt så kan du bli medlem redan i oktober, november och december så fortsätter medlemsskapet nästa år också :)

Ja, jag gick nyss in och läste på SRS och det är precis som du säger :)
Så jag siktar in mig på Oktober tror jag och sen kan mamma säga vad hon vill :smirk:
Men det skulle faktiskt vara jätte - kul!
Då skulle jag nog regga mina två också :idea:

Ok :) Det gör du helt rätt i :bow:

Huvva jag har en del registreringar att göra jag också... 6 råttor ska reggas. Pojkarna, nykomlingarna och så ska Rex och Reno efterreggas eller vad det heter.

Japp, fick gå med i SRS och regga Sawyer och Stifler för mamma :)

Efterregga?
Det låter ungefär som råttorna har dött men du vill registrera dem efteråt för att du aldrig hann när de levde :idea:
Något rätt? :smirk:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka