Byta till spån

L

Lisa3

Ska byta från halm till spån. Det kommer inte att vara permanentbäddar utan vändmockat. Undrar om ni som har det trots att ni inte har bädd använder något annat i botten eller så (kalk?)?

Sv: Byta till spån

Nepp. I de stall som jag jobbat i som har haft spån så har vi inte haft något annat i botten. Varför ska ni byta? Halmen i år har väl blivit bra i hela landet? Dessutom ligger hästarna ner mer om de står på halmbädd enl. forskningar som gjorts.

Sv: Byta till spån

Jag har alltid haft spån till mina hästar och även på ridklubben har vi spån. (har eget stall)

Iaf så varken på klubben eller här hemma så använder vi ngt kalk eller dylikt.
Men nu tänkte jag prova köpa det nya stalosan. Jag har en nordsvensk som dricker massor och ja det kommer ju då ut massor, så för att det inte ska gå så mkt spån till honom då jag får skotta ut i princip allt spån så tänkte jag testa detta. Men till mina andra hästar har jag inget....

Liknande trådar

Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: tanten
·
Anläggning Jag har fått ändrade stallförhållanden och kommer nu sköta eget stall. Jag kan dock inte förvara halm någonstans så jag måste ha spån...
Svar
6
· Visningar
1 046
Senast: MiniLi
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
8 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka