Byta till Netflix?

Trissa

Trådstartare
Vi har Canal digital, och funderar på att byta till Neflix istället pga mkt billigare. Då är frågan vad som finns där? Vi ser mest på veterinärprogram, byggahusprogram, nyheter någon gång, historiedokumentärer om andra världskriget och ufon, och serier som 90 day fiance, Sister wives och Big bang theory. Typ. Ibland någon film.
Kan vi se det här på Netflix? Nyheterna borde väl finnas på svtplay, tänker jag?
 
Gå in på tv.nu så kan du ta fram Netflix och sortera på t.ex dokumentärer så ser du vad dom visar. De andra streaming-kanalerna finns där också.
 
Vi har Canal digital, och funderar på att byta till Neflix istället pga mkt billigare. Då är frågan vad som finns där? Vi ser mest på veterinärprogram, byggahusprogram, nyheter någon gång, historiedokumentärer om andra världskriget och ufon, och serier som 90 day fiance, Sister wives och Big bang theory. Typ. Ibland någon film.
Kan vi se det här på Netflix? Nyheterna borde väl finnas på svtplay, tänker jag?
Jag har aldrig sett några veterinärprogram eller byggahusprogram på netflix, men kanske finns någonstans utan att jag sett..
 
Sökte på veterinär= noll resultat som inte var barnfilmer
hus= ett program om interiörer och ett där de besöker fantastiska hus typ.
Finns komediserier såsom Community, That 70s show, Brooklyn 99.
Love is blind kanske passar in som "kärleksprogram" och finns säkert något annat.
 
Vi har Canal digital, och funderar på att byta till Neflix istället pga mkt billigare. Då är frågan vad som finns där? Vi ser mest på veterinärprogram, byggahusprogram, nyheter någon gång, historiedokumentärer om andra världskriget och ufon, och serier som 90 day fiance, Sister wives och Big bang theory. Typ. Ibland någon film.
Kan vi se det här på Netflix? Nyheterna borde väl finnas på svtplay, tänker jag?
Andra världskriget finns det massor av
Det andra inte så mycket.
Satsa på viaplay i så fall
 
Jag har aldrig sett några veterinärprogram eller byggahusprogram på netflix, men kanske finns någonstans utan att jag sett..
Grand Designs mfl finns representerade, men det mesta Netflix pushar är riktigt usla amerikanska realityshower.

ugh, Grand Designs var visst i deras amerikanska utbudet (så mycket bättre än det svenska!)

TS: Jag kan verkligen inte rekommendera Netflix tyvärr.
 
Tur jag frågade Buke! Då släpper vi Netflix och kollar vidare!
Vill ni fortsätta med samma typ av tv-tittade är det kanske ingen streamingtjänst som passar. Men däremot finns det massor med annat som ni kanske skulle gilla om ni testade, det vet man ju inte. Tror samtliga tjänster har fri testmånad.
 
Jag gillar verkligen Netflix men vi tittar inte alls på samma saker @Trissa ;)

Samma här!

Jag har både Viaplay och Netflix och tittar på båda men om jag var tvungen att välja är det Netflix utan tvekan. Men jag tittar mycket på serier. Det har Netflix mycket av. De få gånger jag ser dokumentärer tittar jag på SVT Play.
 
:D Frågan är om det är hönan eller ägget då? Tittar vi på det eftersom det är vad kanaler vi har?
Ja vem vet hur mkt roligt ni kanske går miste om 😉
Jag har både Netflix, Viaplay och HBO. Tycker alla tre är bra, de kompletterar varandra. Det som är bra med streamingtjänster är att det bara är en månads uppsägning så det är enkelt att byta mellan olika tjänster beroende på vad man för tillfället vill titta på.
 
:D Frågan är om det är hönan eller ägget då? Tittar vi på det eftersom det är vad kanaler vi har?

Säkert bidragande! :D Jag tittar iofs både på svtplay, tv4play och Netflix. Har även haft HBO hehe.

Samma här!

Jag har både Viaplay och Netflix och tittar på båda men om jag var tvungen att välja är det Netflix utan tvekan. Men jag tittar mycket på serier. Det har Netflix mycket av. De få gånger jag ser dokumentärer tittar jag på SVT Play.

Samma för mig, svtplay och Netflix går varmast!

Ja vem vet hur mkt roligt ni kanske går miste om 😉
Jag har både Netflix, Viaplay och HBO. Tycker alla tre är bra, de kompletterar varandra. Det som är bra med streamingtjänster är att det bara är en månads uppsägning så det är enkelt att byta mellan olika tjänster beroende på vad man för tillfället vill titta på.

Har haft HBO men valde faktiskt bort det till förmån för Netflix. Dock har det kommit nya säsonger av flera av mina favoritserier på HBO, så funderar på att starta upp abonnemanget ett par månader. Precis som du säger är det ju enkelt att starta/avsluta!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp