Byta stroppar

Tez1

Trådstartare
Skulle vilja byta stropparna på min sadel.
Vet någon om det går, ungefär vad det kostar och var man kan få det gjort?
/T

Sv: Byta stroppar

Jag lämnade in min Griffinsadel (syntet) hos sadelmakaren i hästaffären och fick bytt till läderstroppar för någonstans mellan 150 och 200 kr/stropp.

Hos en sadelmakare ;) Min tog 250/stropp till dressyrsadeln. Fick i princip livstidsgaranti på stropparnas otänjbarhet =) Bytte 2 stroppar och lagade några sömmar för 1000 kr.

Jag bytte två stroppar på min wintecsadel (till läder) samtidigt som jag fick sadeln omstoppad hos sadelmakaren. Betalade 400 kr för allt.

Jag bytte i samband med sadelköp, då kostade det 100/stropp

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
389
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 127
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka