Byta stroppar

Sv: Byta stroppar

Sök på sadelmakare, i ditt fall antar jag att södermanland passar bäst. Du får räkna med 2-300/ stropp. Skomakare har inte rätt sorts läder och syr ofta med för korta stygn på maskin så det blir perforerat.:eek: Du har flera sadelmakare i din närhet så det blir nog inga problem att få det riktigt gjort.

Sv: Byta stroppar

Om du klickar dig in på Sadelmakeriskolans hemsida, så finns där en lista över aktiva sadelmakare (antar att det är de som är utexaminerade från skolan) samt över var de håller till.

Om du googlar på Sadelmakare Katrineholm, får du upp en sadelmakarmästare som håller till där! :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Jag har grottat mig in i detta lite och har en stubben equisoft. Längden är som på bilderna men tänker spontant att själva gjorde borde...
Svar
14
· Visningar
656
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
401
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Textilåtervinning
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka