Byta stall med dräktigt sto

Haflinger

Trådstartare
Jag måste ha hjälp med mitt sto, hon är på dygn 250 idag och vi kan flytta henne om två dagar. Det stallet vi står i nu har fullt (det hade de inte i början) och därmed ingen fölningsbox för att den är upptagen. Hagarna är jätte leriga, det andra stallet har fölbox bättre hagar och det tar ca 20 min att köra dit. Stoet är väldigt lugnt (kallblod), men jag undra om vi kan flytta henne utan att det påverkar fölet negativt? Skriv vad ni tycker.
 
Ni är ute i tillräckligt god tid - det är väl 5 veckor innan senast man får flytta stoet.
 
Jag måste ha hjälp med mitt sto, hon är på dygn 250 idag och vi kan flytta henne om två dagar. Det stallet vi står i nu har fullt (det hade de inte i början) och därmed ingen fölningsbox för att den är upptagen. Hagarna är jätte leriga, det andra stallet har fölbox bättre hagar och det tar ca 20 min att köra dit. Stoet är väldigt lugnt (kallblod), men jag undra om vi kan flytta henne utan att det påverkar fölet negativt? Skriv vad ni tycker.
Tror inte det är någon fara.
 
Så det är ingen fara med bakterierna då?
vad jag har hört så börjar de bilda antibakterier eller vad det heter (immunförsvaret å det som går till råmjölken) 3 månader innan. Men jag skulle absolut inte vara orolig om jag vore dig. Min flyttade 1/3 och nu verkar det ev. bli strul på det stället och jag har lite lätt panik att jag ska behöva flytta (70 dagar kvar)... men DET är egentligen ingen fara...
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 481
Senast: Mia_R
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 198
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 005
Foder & Strö Dräktig i stallet!! Min häst står i ett stall med ett sto som är dräktig. På dagarna har de hö som jag lägger ut, ca 20-30 kilo att dela...
Svar
9
· Visningar
1 130
Senast: Andersson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp