byta ras, pröva en ny ras

V

vickis-pajala

ja jag brukar ju roa mig med att sitta och spana på hästannonser är lite av ett beroende faktiskt om jag nu får erkänna det själv,:o nu har det även övergått i hundannonser, inget seriöst bara bl***et än så länge:D.
Även om varken jag eller familjen behöver en till hund utan räcker gott med labbarna MEN jag föll för en annons där en dobbiskille söker en fodervärd för ett halvår upp till ett år och jag tänkte att det kanske är en möjlighet att få pröva på rasen dobberman.

Tyvärr har jag välldigt lite erfarenhet av rasen, och hoppas att ni kloka bukare som är ägare till en dobbis ge mig lite tips råd om dessa hundar, vad gör ni med era hundar, ja berätt allt ni kan och vet

// vickis som håller på att sammla mod för att mejla på annonsen

Sv: byta ras, pröva en ny ras

Det enda jag vet om rasen är att de konstant (nästan) låter som om de har en visselpipa i halsen :angel:...
Sen har jag hört talas om att de kallas hundvärldens formel 1 också, men jag vet faktiskt inget annat om rasen...

Mer info är önskvärt.Hur gammal? varför ska han lämnas bort en tid? Vet du stammen?

Och så heter det dobermann ;)

Dobbis/Need i say more :love:

Har ingen koll på rasen, mer än att jag tycker att vissa dobbisar är riktigt vackra, MEN jag måste bara få säga en sak: OM det nu blir så att du ska prova en hund, om så bara "ha den på prov" en vecka - skriv kontrakt! Framförallt om det är någon du inte känner sen innan, men även om det skulle vara en vän som har hunden du ska ta hand om. Det kanske är en självklarhet för dig, men man kan nog aldrig påminna om det nog många gånger. Det är så lätt att något man inte räknar med händer (kanske bara att ett koppel tuggas sönder. Vem betalar?).

Mer info är önskvärt.Hur gammal? varför ska han lämnas bort en tid? Vet du stammen?

Och så heter det dobermann ;)

Dobbis/Need i say more :love:

läser annonsen vänta.............

står inget om ålder, pga sjukdom mer info följer

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka