Byta namna på quarter??

L

lenaloo

Hej! Just inköpt mig en app. quarter med fånigt namn och vill byta det. Någon som gjort detta någon gång? Jag har läst på Aqha's hemsida om hur man gör, tänkte bara höra om någon har erfarenhet?

Sv: Byta namna på quarter??

Jag är på väg att köpa en häst som har bytt namn.. :)
Men har själv ingen erfarenhet av det..
Han har däremot inte bytt namn i sitt pass.. Tyvärr :(

Vet inte om det är speciellt med just quarterhästar, men en som jag känner har bytat (eller rättare sagt lagt till ett) namn på sin arab. Tror det är ändrat i passet också, om jag inte har fel? :)

Ja, jag har suttit med stamtavlan och klurat ut nya, jag tror det blir:
Sierras Lucky Glow, istället för Rut. Vill ha nåt som anspelar på pappans stam gärna. Har en hel lista på potensiella namn nu hihi!

Har hästen pass kan du inte ändra i passet. du kan väl kalla hästen vad du vill i övrigt, men ändra i passet går inte.
Jag ringde och frågade om namnbyte på min förra häst men det var tvärstopp)

Det går bra att byta så länge hästen inte har några poäng, jag vet inte hur det är om den varit i avel, då kan det nog vara svårt att ändra. Men du har väl kollat med AQHA vad jag förstod.

Det betyder otur att byta namn på dom. Ja, jag är lite vidskeplig men jag kan inte hjälpa det :D

Har den inte tävlat och erhållit AQHA poäng och inte verkat i avel så det finns avkomma efter den så kan du byta. Bara skicka in papper till AQHA. Kostar 50 dollar, 90 om du inte är medlem.

//Waern

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: SiZo
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 871
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025