A

Anja586

När ni ska byta hö? Hur gör ni då?
Jag ska ha en foderhäst nu, och då kommer ju hon få annat hö, kan detta innebära några problem? hur ska jag undvika dem?

Sv: Byta hö?

Ibland blir det oönskade snabba foderbyten även om man försöker undvika det.

Hör med ägaren om de kan skicka med några balar (så många som möjligt) och ge hästen 50 & % av det nya och 50 % av det gamla varje måltid så länge det gamla räcker.

Går det inte att ordna köp någon tarmbalans, jag tycker Kaffts är bäst (heter Magtarm), det hjälper till att hålla hästen bra i magen när man t ex ger medicin, gör foderbyten, reser med hästen eller liknande.

Liknande trådar

Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
409
Senast: Elo
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
910
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10