Caroline.l.t
Trådstartare
Hoppas att någon har lite tankar eller råd om mitt dilemma. Skaffade min första häst för ett år sedan, då 7 år och troligen inte hanterad särskilt mycket (jag var oerfaren och blev kär, idag skulle jag göra klokare val). Han är fantastisk på de flesta sätt och har utvecklats mycket under året, problemet är att han är lättskrämd, något som egentligen inte blivit bättre. Det största problemet med det är att jag inte längre kan/vågar rida ut själv och mitt obehag har ökat varje gång jag åkt av eller han hoppar till, något han säkert känner av. Nu kan jag för det mesta få med sällskap och då är det inga problem, men just uteritterna är min främsta anledning att ha häst och detta begränsas ju. Jag tycker väldigt mycket om honom och en häst är ju ingen bil man bara byter om man inte är nöjd, eller? Samtidigt är han uppenbarligen inte 100 % rätt för mig och kanske jag inte för honom även om han verkar tillfreds i övrigt. När jag tänker tanken att ha en orädd häst istället känns det som en lättnad men när jag tänker på att jag då måste sälja pållen känns det inte kul. Hur gör och tänker andra? Jag är såklart inte den första att fundera på om jag har rätt häst.