Byta hårda skal på ihpone

Sparrisen123

Trådstartare
Ja, jag är förmodligen världens segaste människa som inte vet det här ;) Men hur i h-e gör man för att byta skal på iphone?! De hårda alltså, silikon och liknande antar jag är lättare. Men de här hårda jävla plastskalen, telefonen sitter ju som berget i dem, hur gör man?!!?

Senast ändrad:
Sv: Byta hårda skal på ihpone

Man bryter loss dom:p eller nåt, för mig har det enbart funkat att vara hårdhänt!

Du sätter naglarna mellan skalet och telefonen på ena långsidan, det brukar vara lättast på sidan där knapparna är, och drar naglarna längst kanten så skalet släpper kanten. Och så bänder du lite försiktigt :)

Ajdå, jag har jättekorta naglar. Men okej, långsidan alltså? Jag har pillat och grejat på kortsidorna mest, kändes av nån anledning mest rätt så :p

Japp långsidan. Jag har plockat av en hel del skal och långsidan är lättast att börja med tycker jag!

Ja, jag är förmodligen världens segaste människa som inte vet det här ;) Men hur i h-e gör man för att byta skal på iphone?! De hårda alltså, silikon och liknande antar jag är lättare. Men de här hårda jävla plastskalen, telefonen sitter ju som berget i dem, hur gör man?!!?

Tack!! För att du startade denna tråd :D Jag hade preciiis samma problem, fick bara inte av det jäkla skalet:banghead: Men jag hade gett upp och tänkte att det fick väl sitta där då. Nu fick jag faktiskt loss det! :D Krävde en del våld bara, speciellt när man som jag inte är så stark i fingrarna :p

jag brukar börja med "hörnet" ovanför knapparna (har iphone 4) sedan bända bort långsidan under. Första gången jag bytte skal var det verkligen MEN HERREGUD DET KOMMER JU GÅ SÖNDER. Nu har jag råkat köpa ett nytt skal som är ÄNNU fastare. Där var det mer HERREGUD JAG KOMMER JU GÅ SÖNDER

:D

och just det, håller liksom ner det där första hörnet så det blir lite luft mellan skalet och iphonen och därmed lättare att fortsätta bända än om det snäpper tillbaka.

Eftersom det är lite trixigt med såna skal köpte jag ett två-delat:D
getDynamicImage.aspx

Superlätt att plocka av och på!

Gör ungefär likadant som du! Absolut enklast på de flesta hårda skal tycker jag är:

1) Bänd bort/klicka ur det vänstra översta hörnet ovanför knapparna
2) Bänd bort/klicka ur det vänstra nedersta hörnet

Då brukar skalet hoppa ur :) Annars bara liten nagel på långsidan också så är den väck.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 227
Senast: Mabuse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 211
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 376
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30