Byta fjäder till rampen?

L

lill_flesky

Kan man byta ut den fjäder som ska göra det lättare att få upp rampen på transporter? Har ett Ume -89 som är så j*kla tungt att få upp baklämmen att man får ta i som en galning varje gång den ska upp, så jag funderar på olika lösningar för att få den att bli lite lättare, och en av funderingarna är att byta ut fjädern. Är det ngn som har gjort det här? Några andra tips på att få luckan att bli lättare?

Har samma problem!
Ryggskott varje j***a gång man ska fälla upp luckan. :mad:
Tror att det går att byta!

Har ett Umesläp-98 som jag bytt ut bägge gasdämparna som sitter på baklämmen.Luckan var tung innan men nu går den lätt som en plätt..

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 344
Senast: Acto
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 737
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 287
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18