Byta ensilage mot lusern hack.

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare susby
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 966
Sv: Byta ensilage mot lusern hack.

Ja det gör det, halmen gör att hästen får sitt tuggbehov tillfredsställt och Lucernet tillför högvärdigt protein mm om du ger det i tillräckligt stor mängd vill säga. Är Hösilaget av urusel kvalite eller vad är anledningen att byta ut detta?

Jag har en fång ponny som är otroligt känslig för foderbyte. Eftersom jag köper foder på lite olika ställen så har jag börjat att fundera på att ge henne lusernhack i större mängd. Idag får hon ca 8 kilo hö silage och 2 kilo lusern..

Det kan du oxå göra! Har en fångponny härute, som lever på halm, hösilage samt lusern och mineralerna. Men när dom andra ska iväg på betet ska han stanna kvar här på gården så kommer han leva på halm o lusern + mineralerna.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 579
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 158
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
669
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
608
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Pankreatit hos hund?