Byta efternamn

Gimlan

Trådstartare
Jag har sen en tid funderat på att byta efternamn. Jag har ett vanligt för- och efternamn vilket ställer till det med e-post på jobbet. Jag vet hur man ansöker, men resten? Nytt körkort, meddela jobbet om nytt namn, men banker och företag m.m. hur fungerar det? Ska jag meddela varenda en om namnbytet?

Jag har sen en tid funderat på att byta efternamn. Jag har ett vanligt för- och efternamn vilket ställer till det med e-post på jobbet. Jag vet hur man ansöker, men resten? Nytt körkort, meddela jobbet om nytt namn, men banker och företag m.m. hur fungerar det? Ska jag meddela varenda en om namnbytet?
Informerade inget annat än jobbet jag, de flesta brukar uppdatera sina uppgifter automatiskt.
Kom på att jag måste kolla swishen förresten, där stod ff fel efternamn för ett tag sen

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 106
Senast: MML
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 685
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
593
Senast: seahawk
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 206
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar