Byggt av gamla fönster!

Nixehen

Trådstartare
Jag har massor av planer för saker som ska byggas av gamla fönster och har idag kommit över ett stort parti fönster för en struntsumma. Men jag är så nyfiken på hur andra gjort och vad ni byggt - så in med massor av bilder och idéer på byggnationer involverande gamla fönster! :D

Sv: Byggt av gamla fönster!

Jag har köpt ett gammalt fönster men inte hunnit göra något med det än. Glaset ska plockas ut, kittet petas bort och sen ska det sättas någon slags nät i det som jag ska hänga smycken på. Har allt liggande i lådor nu, det är lite tråkigt.

Det blir som en smyckestavla. :) Speciell praktiskt för örhängen "med krokar" så att säga. :)

Du får bygga ett sånt här :)

Det är av gamla fönster

vaxthus.jpg

Åh gud så läckert :love:

Jag är inte så riktigt så ambitiös, men gjorde en griffeltavla av en fönsterbåge jag hittade under lagårdsgolvet. Det är nog husets gamla originalfönster som ligger där, och det var en överbåge jag gjorde tavlan av.

6_3_11_6.jpg

(Det var alltså såna här fönster från början, som syns på ritningen.)

Jag har ett spegelfönster, en sexrutersfönster där fönsterglaset är ersatt med spegelglas, väldigt snyggt.
Tyvärr har jag ingen bild på den.

Sen har vi gjort glasat in vår veranda med gamla innerfönster.

Det ska bli kul vad du väljer att hitta på med alla dina fönster, bilder är ett måste! :D

KL*

Nu är jag nyss hemkommen med hela hästtransporten full av fönster! 28st med 3 spröjs och enkelglas, 8st dubbelfönster med tre spröjs och 10-12 småfönster - även dom enkelglas.
Dom ska ju alla fraktas upp till Kramfors så innan dess blir det inget byggt (tyvärr..) men jag ska sätta mig och rita ikväll! :D

Planen är att ett uterum ska byggas i anslutning till vardagsrummet - som ett matrum då vi får besök, sedan ska ett växthus byggas och X-antal drivbänkar. Fönstrena lär inte räcka till allt det där - men väl till en bit på vägen. Sedan får jag helt enkelt jaga fler!

Åh gud så läckert :love:

Jag är inte så riktigt så ambitiös, men gjorde en griffeltavla av en fönsterbåge jag hittade under lagårdsgolvet. Det är nog husets gamla originalfönster som ligger där, och det var en överbåge jag gjorde tavlan av.

6_3_11_6.jpg

(Det var alltså såna här fönster från början, som syns på ritningen.)

Vad snyggt det blev! Har aldrig tänkt på att man skulle kunna göra en griffeltavla.

Haha ja, ett växthus är planerat! Fast mitt kommer inte att bli vitt och inte så mycket snickarglädje. Förmodligen blir det ockrafärgat eller lavendelblått. :love:

Synd att du bor så långt bort ,jag har ett helt gäng upp på logen.
Men nu fick jag några ideer på vad jag kan använda en del till.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
804
Senast: MiaMia
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka