Bygget är i full gång!

Status
Stängd för vidare inlägg.

snurpe

Trådstartare
Jag håller på för fullt med byggandet på min fina klösmöbel :)

Bottenplattan är påbörjad idag. Ganska fin, inte sant!?
HPIM2066.JPG

HPIM2069.JPG

Jag lyckades hitta på praktiska hallmattor på ikea för 9 kr styck (de svarta) som blev perfekta att ha på bottenplattan. De andra kommer att vara klädda helt i fleecepläden som syns på kanten, men bottenplattan som drar åt sig så mkt hår och damm blev perfekt att klä i detta. Lätt att dammsuga och hålla fräscht! Helnöjd blev jag :)

Har ni byggt några klösmöbler själva? Hur ser de ut?

/snurpe

Sv: Bygget är i full gång!

Duktig du är! Var det inte du som gjort den häftiga byrån som du hade i stallet nu?

Jag byggde en liten klätterställning men kastade ut den för inte så länge sen då jag hittade en jag gillade till bra pris på lantmännen...
digitalkamera_007.jpg

Hej alla byggnissar :p

Är det någon som har ritning på något enkelt men stabilt i klätterväg som man kan bygga på balkongen?

Vi har äntligen fått vår inglasade balkong lagad efter stormen i vintras, så nu har vi öppet där åt missan hela dagarna (om det inte är för kallt :crazy: ) Balkongen är ganska stor, men tråkig, det finns lisom inget där. Jag har ställt en låda på ett balkongbord så att hon når upp att kika ut över räcket, men det är allt. Skulle vilja ha nåt mer att klättra/klösa på.

Tant katt är ju en gammal fin dam, så hon är inte så mycket för att stimma och stoja inte. Vet inte om hon skulle uppskatta ett klätterträd så jättemycket, därför får det inte bli något för dyrt/avancerat. Men något som går att klösa på och som räcker upp över räcket (det är ju inglasat till taket) skulle kanske funka?

Tipsa gärna :banana:

....PS. Sambon är lagd åt det minimalistiska hållet vad gäller inredning så det är säkrast att det inte blir ett alltför anskrämligt bygge :o

Jodå, det går framåt :) Håller på för fullt med att klä in de olika delarna, men var tvungen att invänta lite pengar för att fortsätta. I morrn ska jag iväg och köpa till lite mer saker :banana:

/snurpe

Ser fram emot att se det färdigt!!
Planerar att bygga en stor utegård till mina katteri sommar. Lovar att återkomma med bilder.

Jag har köpt en så otroligt fin repstege till klösmöbeln som bara kommer bli för underbar :love:

Ni ska få se snart!

/snurpe

Jag är i full gång och tänkte visa bilder på huset som idag är ihopbyggt :) Katterna gillar det och jag blev riktigt nöjd!

Framifrån
Bild002.jpg

Vulkan är framme och kikar :D
Bild004.jpg

Katla kryper in...
Bild006.jpg

...det här var ju mysigt :)
Bild010.jpg

Båda kissarna
Bild011.jpg

Och här borta står tunneln, bottenplattan och de andra hyllplanen som inte är ihopsatta ännu :)
Bild005.jpg

En bit på väg va!? :banana:

/snurpe

Nu börjar det likna någonting minsann! Och jag är bara så otroligt nöjd! :banana: Lite grann kvar, men det börjar ta sin form!

De två understa hyllplanen
Bild027.jpg

Igen...
Bild029.jpg

Och slutligen en helbild! En riktigt rejält sak blir det - nästan ända till taket. Det ska till ett mindre hyllplan med hus och ett långt hyllplan högst upp. De är klara men inte ditmonterade :)
Bild031.jpg

Jag är så himla nöjd! :love: Och katterna med ;)

/snurpe

Gud så duktig du är! :bow: Jag har blivit väldigt inspirerad att bygga jag med, får se när jag får ändan ur vagnen. ;) Hur mycket har ditt projekt kostat ungefär?

/Erica

Oj, det blir en del trots att man gör det själv. Bara beslagen och det är inte gratis. Hm, låt tänka.

Spånskiva - 60 kr (tror det var ngt sådant)
Tyg - 5*29 kr = ca 150 kr
Rulle - 15 kr
Stege - 45 kr
Stolpe 95x95 = 40 kr
Matta till bottenplattan - 4*9 = 36 kr
Lister till bottenplattan o dylikt - 10 kr

Sedan har vinkeljärnen, skruvar, muttrar, brickor etc gått på mer än vad man tror, säkert 400 kr iaf. Så säkert en 7-800 kr skulle jag tro. Minst. Och det är en ganska rejält uppskattat siffra. Har säkert glömt en del också ;)

Men det roligaste tycker jag nästan är att man får den precis som man vill ha den. Och det är ju en stor grej så i affären är de ju svindyra.

/snurpe

Kanske en ännu bättre bild när det hela står där de ska :) Mysigt va?

Bild033.jpg

Bild035.jpg

/snurpe

Det blir jättefint :). Och stannar kostnaden på 7-800 så har du tjänat en tusenlapp jämfört med vad min nyköpta klösmöbel kostade :crazy:

Sen kommer du att upptäcka att det i princip hade räckt om du byggt översta hyllan. Mina katter älskar den, resten är de inte så noga med ;)

En tanke bara: jag är förmodligen överdrivet försiktig, men jag skulle inte våga ha den där repstegen. Den hänger nära den del som stagar hyllan strax ovanför, jag skulle vara rädd för att de skulle trassla in sig och bli hängande :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Behöver katten en ny kompis?

Hästrelaterat

Tillbaka