Bygga träningslokal/gymnastiklokal

R

Rockriddaren

Någon som har en aning vad sådant kan kosta?
Kollar upp å en klubbs räkning
 
Sv: Bygga träningslokal/gymnastiklokal

det kostar 398 000kr utan moms
:-)
och du har en spec vad man får för det?

Det som jag skulle vilja ha lite tips på är golvkostnader, ventilation osv...
de är för diverse budosporter som det gäller, så 12m takhöjd behövs t.ex. inte.

kan ju säga att den prislappen är vad en av föreningarna betalar till kommunen på 4 år, så investeringen kan ju vara värd det i så fall....
Då kanske 4-5 klubbar kan dela på kostnaden och de alla betalar ungefär samma summa till kommunen/år så är det lite som finns till grund för ett nybygge.

Nu tror jag dock att vi landar på kanske 2-5 miljoner, beroende på lite faktorer, men det kanske finns någon här som varit med och projekterat och byggt en träningslokal i storlek med en gymnastikhall...
 
Sv: Bygga träningslokal/gymnastiklokal

ja jo men för att någon ska kunna ge ett ca svar så får du nog berätta om det ska stå där i 1 år -100år?
Ska det vara direkt på marken? isåfall vad är det för mark?
vilken uppvärmning talar vi om?

plant tak eller kupa? ska det byggas något ovanpå mm
 
Sv: Bygga träningslokal/gymnastiklokal

now to the tricky part.. det där vet vi inget om ÄN.
Vi antar att det är någorlunda fast mark.
Vi behöver gjuta platta.
skippa väggar och dylikt, det är inga problem.
Det jag vill ha hjälp med är golvkostnader och ventilationskostnader.
beräknad livsläng, ja..., säg 100 år bör väl kåken kunna stå där, men som alt 50 år...
och allt VÄLDIGT grovt
stommar för övrigt o tak och dylikt kan jag fixa själv i beräkningarna, men jag kan INGET om gymnastikgolv.

tänkte att någon här kanske varit med om dylikt och hade något hum.
 

Liknande trådar

Fordon Jag har börjat återuppta en gammal dröm om att kuska runt i någon form av fordon som går att sova i. Men både husvagn och husbil är...
2
Svar
20
· Visningar
1 395
Senast: Milosari
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För att hjälpa hästarna, och att skydda dem från de irriterande bromsarna, är det många som köper sig en så kallad bromsfälla. Syftet...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Gunnar
·
Hemmet Har ett hus byggt för ca 5 år sen. Var sjukskriven för utmattning när jag ansökte om avloppslösning och litade helt på entreprenören som...
Svar
15
· Visningar
835
Senast: Ceta
·
Övr. Katt Jag har berikat mitt liv med två underbara Birmapojkar och vill naturligtvis att de ska ha det så bra som möjligt. Vill väldigt gärna...
Svar
18
· Visningar
1 094
Senast: Noxos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp