Bygga till befintlig stallbyggnad

MiaMaria

Trådstartare
Vi har hittat en gård som vi är intresserade av. Problemet är att där i dagsläget inte finns något tillräckligt bra stall. Det finns en liten stallbyggnad med fyra små boxar (islandshästar).

Vi funderar nu på hur mycket det skulle kosta att bygga ut stallet ca 30-50 kvm. Det befintliga stallet är delvis dåligt, men stommen (i tegel) är bra. Taket måste läggas om. Vatten och el finns.

Finns det någon här som gjort ett likanande jobb? Vi vill mura upp väggarna på något sätt, alternativt köpa färdiga moduler. Hela stallet ska sedan putsas...

Vilken typ av innerväggar är bäst? Är det bäst att mura upp även dessa, eller är det billigare/bättre att köpa färdiga moduler i trä.

Tacksam för ALLA svar och tips om utbyggnad av stall!

Sv: Bygga till befintlig stallbyggnad

Ingen som byggt om/till stall? :confused:

Någon som byggt nytt stall kanske?

Som sagt - Tacksam för ALLA svar och tips på tillbyggnad/nybyggnad! :)

Liknande trådar

Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 530
Senast: Roheryn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 346
Senast: Ajda
·
Anläggning Vi har en gammal ladugårdsbyggnad som ska byggas om till stall. Väggarna är murade med tegel o sen putsade. Tyvärr är den i väldigt...
Svar
0
· Visningar
1 418
Senast: Minnie
·
Ekonomi & Juridik 2007 bestämde jag mig för att bygga stall på gården. Grannen är snickare och ingift i släkten.... Redan där tre fel... Granne, släkt och...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
22 901
Senast: MnM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar