Bygga stuga med loft

Akerman

Trådstartare
Hejsan!

Min sambo (& jag) funderar på att bygga en stuga här framöver..
Vi har inte riktigt planerat planlösning o sådant ännu men ett loft med utsikt över sjön vill vi ha iaf. Jag skulle vilja ha rätt öppen planlösning mellan kök & vardagsrum/allrum. Med Toa, litet sovrum på sidan om, o ett sovloft (som ska va stå vänligt)

Hur som helst så skulle det va kul om någon hade lite tips på hur man kan göra, kanske det finns någon jätte bra sida man kan kika på?
Eller kanske något annat tips? :)

Sv: Bygga stuga med loft

Det låter precis som stugan mina svärföräldrar byggt. De tog ett företag till hjälp för att resa stommen, och gjorde sedan nästan allt själva (inte el och vvs).

Ett tips kan vara att åka runt och kolla på olika modeller av stugor, och om möjligt även inuti för att komma fram till vilka missar man ska undvika och hitta smarta lösningar.

Sv: Bygga stuga med loft

Det låter som vårt hus. Kolla på Huddikhus, där har de lite varianter på hus som låter som vad ni tänkt er

Liknande trådar

Hemmet På senaste tiden har jag fått ett abnormt intresse för att förkovra mig i hur man bor kvadratsmart. Jag står nämligen inför det faktum...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 509
Senast: Snurrfian
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 495
Senast: cherie
·
Hemmet Vi har köpt hus :bump: Tillträde i slutet av juli och mycket renoveringar och tillbyggnader som ska göras så vi är så att säga i full...
Svar
19
· Visningar
1 987
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka