Bygga stall

Aladdin

Trådstartare
Jag ska bygga nytt stall med 4 boxar, liten sadelkammare och litet foderutrymme, loft behövs ej för logar har jag gott om. Min undran är om någon har något hum om vad ett sådant bygge skulle kosta. Har sökt på gamla trådar men hittar inte riktigt vad jag söker.

Har någon tips på hur man kan bygga billigt?
Är det billigare att köpa "färdigt stall" ex. från Bruksbalken. Finns det fler företag som bygger "färdiga stall" till humana priser.
Vad kostade era stall?
Tacksam för tips!

Sv: Bygga stall

Håller på med stallet för fullt. 70 kvm = 3 stora boxar och sadelkammare. Vi har byggt själva i lösvirke och är uppe i ca 200000 men vi har haft mycket markarbete att göra (lejt bort) och mycket fyllningsmassor har körts ut vilket gjorde att kostnaderna drog iväg en del. Sen lejde vi bort plattgjutningen också samt tog en dyrare betong som ska vara bättre till just stall.
Det drar iväg... :smirk:

Sv: Bygga stall

Aladdin skrev:
Har någon tips på hur man kan bygga billigt?

Billigt?! Du är för rolig :D

Nä, allvarligt talat - jag tror egentligen inte att det blir så himla mycket billgare om man bygger själv "av brädor", än om man köper en komplett byggsats. Markarbete, elektriker, rörmokare etc kostar ju ändå samma, och det är inga små poster i sammanhanget ...
Ska man sedan köpa boxdörrar, fönster, virke etc etc, så har man nog kommit upp i nästan samma som ett färdigt paket.

Om man inte är himla händig och har väldigt bra kontakter, så att man kan byta till sig tjänster och virke och material etc.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 350
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att skaffa häst och planerar lite inför det. Men jag behöver få svar på lite frågor. Jag har nämligen tänkt att bygga...
2
Svar
21
· Visningar
2 708
Senast: Dopy
·
L
Anläggning Hej! Jag skulle vilja veta lite vad ni skulle tipsa om att välja av några olika stall! Jag har snart två ponnyer, har en nu och tanken...
2
Svar
22
· Visningar
3 553
Senast: LiviaFilippa
·
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 554
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama