Bygga stall i tegel

Sv: Bygga stall i tegel

Rockriddaren skrev:
hade du hellre valt annat material om du gjort det idag?
har du kort på hur det blev?

och du behöver nog inte göra om det, det lär ju stå i mannaminne.

Har kanske kort någonstans på cd ska leta..
Är helnöjd med matrialvalet, ska jag vara petig så kunde ventilationen vara bättre jag har en hel del i väggarnar längst uppe galler men jag skulle ha haft det i taket också,men jag har ju bara två hästar så är inte så farligt.. men vem vet det blir kanske fler:banana: Dett stallet byggde jag faktiskt åt min dotter,men så slutade hon att rida när det blev klart:eek: så nu har jag tagit över o det är ju det bästa jag har gjort hoppas att andrar får samma tillfälle att leva ut sin hobby i sitt eget stall. Jag känner mig prioterat....
 
Sv: Bygga stall i tegel

hej! tycker självklart du ska välja tegel!! vet inte om du är jättepetig men vi annonserade efter beg tegel och fick tag i en ladugård som skulle rivas så det var bara att åka dit och hämta det vi ville ha gratis!

vi murade box väggarna i tegel, klädde trä stolparna med vinklar i järn och svetsade gallret och boxdörrarna själva. allt för att slippa krångel med att byta uppätet trä. enda trät vi har är i boxdörrarna men där har vi gjort så att under sidan av dörren bara är att skruva av och skjuta ut planken och sätta i nya.
 
Sv: Bygga stall i tegel

Djurjouren gjorde mig osäker... :D Hur är det med det som hon/han skriver om - sparkar? Håller det med Leca?

Vad snäll du är som vill räkna åt mig, 9 x 12 meter. Sen tillkommer det som ska vara inuti stallet dvs boxinredning men det kan man ju räkna ut sen. Vill ha så lite trä som möjligt ;)
 
Sv: Bygga stall i tegel

Vill se bilder! Det är många som skriver men ingen vill visa bilder. Vill se fiffiga tips och kanske sådant som är mindre bra (för att undvika dessa).

Ni som byggt i Leca - berätta gärna mer om ventilationen och takbygge :)
 
Sv: Bygga stall i tegel

Men jag sa ju oxå det att det är skillnad på block och block och de som vi kallar Leca-block i vanligt tal tror jag inte är de som man ska bygga stall av.
Se om du kan söka på någon avhandling på nätet av Per Michaneck så kan du säkert få vägledning, eller.... så kan jag kanske rota igenom allt tusentals j-a papper om hästeri som ligger och sitter i mina pärmar som ligger överallt!
Jag är dessutom lite mer än nyfiken på att höra mer om dessa byggplaner. Det är nog dags för dig att mail eller pm;a mig i denna frågan:)
 
Sv: Bygga stall i tegel

den form av leca man bygger hus med heter byggblock, och är inte alls lika porösa som enkla lecablock man har för att sätta under t.ex. lekstugan.
 
Sv: Bygga stall i tegel

Är Du nöjd med leca-n? Har det varit några problem ? Tacksam för svar!!:confused:
 
Sv: Bygga stall i tegel

Djurjouren skrev:
Inte tegel men jag har en vän som byggde av leca kulor och en hästspark pulvriserar lätt lecakulor lärde hon sig den hårda vägen......
Undvik lekakulor mao.....
Hade hon inte putsat lecan ?
 
Sv: Bygga stall i tegel

Håller iaf för 700kg halvblod som sparkar.

Inredningenär i trä.

Inga prolem med Lecan, är putsad på insidan och träfasad/puts på utstidan.
 
Sv: Bygga stall i tegel

Japp och erat stall är ju så fint! Dumt att jag inte passade på att titta lite extra på väggarna :D

Är kortet från utställningen? Är du nöjd med resultatet?
 
Sv: Bygga stall i tegel

Vad kostar byggblocken då? Är det den som kostar 31 kr/st som du skrev ovan? Vart köper man dem?
 
Sv: Bygga stall i tegel

Japp från utställningen!

Trodde INTE att hon skulle få så bra poäng från VK... Patsy fick ju inte ens det ;)

Hemskt nöjd :)
 
Sv: Bygga stall i tegel

hanna_shetland skrev:
*puttar upp*

Har fortfarande inte fått se några bilder ;)

Hej hej,
Tyvärr har jag inga bilder, men jag var idag och tittade på ett stall som är byggt med sådana häringa lecrabetong (vad de nu heter), och längst upp var det plåt. I stalldelen var plats för 4 hästar och sadelkammare, och andra delen var typ en maskinhall. Svårt att uppskatta storleken men kanske 200 kvm. Detta stallet var byggt av polacker och hela kostnaden hamnade på ca 200,000 kr inkl allt. Nu hade de inte hunnit att putsa (eller vad man säger) tror de ska göra det nu i sommar.
Läste också att det är billigare försäkring på ett stall i sten än i trä.
mvh Jezz
 

Liknande trådar

Anläggning Finns det någon firma ni kan rekommendera? Gäller Dalarna. Vi har tänkt att bygga ett litet stall med 2 boxar med engelska boxdörrar...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Blyger
·
Anläggning Jag har flera mindre sommarhagar och kom inatt på att det hade varit väldigt praktiskt med en ligghall som var flyttbar. Vi har en...
Svar
7
· Visningar
570
Senast: nullo-modo
·
Anläggning Tänkte köpa brandlarm till stall och loge. Vad har ni? För- och nackdelar? Någon som kan rekommendera ett system som kan kopplas till...
Svar
19
· Visningar
903
Senast: Blyger
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 038
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp