Bygga om vagn?

MadicDomino

Trådstartare
Tror ni att man kan ändra denna vagnen :http://www.blocket.se/vi/12252273.htm?ca=23_11_s till en b-ponny storlek vagn? För jag har en vän till mig som skall sälja sin liknade vagn för 6.000 kr men det är till en d-ponny med :o

Är det bara att korta ner skacklarna samt böja in dem samt göra nya öglor? Eller göra nya skacklar?

Är detta möjligt ? Vagnen väger kanske 150 kg (gissning), till en b-ponny, En korsning mellan Shetlandsponny och Welsh :) ?

Mvh
Eran Emma

Sv: Bygga om vagn?

Den är gjord till stor häst, känns som det blir lite tungt?

6000 lät billigt för den typen av vagn, har den några skavanker?

Nepp :p utom att 1 hjulbehöver bytas samt bromsarna behöver fräshas up + ny färg. (+ lite kompis pris)
Men hennes vagn är inte storhäst storlek utan liten d/stor c ponny har hon sagt :o Så det borde väl inte vara problem att göra om vagnen?

Obs. Det är inte samma vagn som på länken utan en liknade av samma märke fast mindre model...

Mvh
Eran Emma

Det blir för tungt för en B-ponny, sen ser det väldigt opropotionerligt med en så stor vagn till en så liten ponny. Men ska ni bara skritta och trava på plan mark så är det säkert inga problem, men jag tror det blir mycket vagn för en B-ponny att dra runt maratonbanorna, där ligger vikten för stor häst på 150 kg.

Tror ni att man kan ändra denna vagnen :http://www.blocket.se/vi/12252273.htm?ca=23_11_s till en b-ponny storlek vagn? För jag har en vän till mig som skall sälja sin liknade vagn för 6.000 kr men det är till en d-ponny med :o

Är det bara att korta ner skacklarna samt böja in dem samt göra nya öglor? Eller göra nya skacklar?

Är detta möjligt ? Vagnen väger kanske 150 kg (gissning), till en b-ponny, En korsning mellan Shetlandsponny och Welsh :) ?

Mvh
Eran Emma

150 kg är alldelas för tungt för en B-ponny!! Inte att tänka på!!

Vilken vikt tycker du passar till en B-ponny då? Och hur tungt anser du att de är kapabla att dra? *nyfiken*

Liknande trådar

Körning Har fått hem min "fina" vagn, som jag har för mig var i bättre skick när jag prov körde hästen som jag nu har på del foder. Ägaren...
Svar
10
· Visningar
1 212
Körning Är det någon här som någon gång använt eller använder eller hört något om nylon selar ? Fåt nyligen tips på en väldigt fin på...
2
Svar
25
· Visningar
2 634
Körning Kollar runt på olika kompleta selar. Men har inte särskilt stor budget har typ 3000 kr :smirk: Kanske inte värst mycket men jag skulle...
Svar
8
· Visningar
1 223
Senast: Nussikan
·
Träning Jag var med en vän till hennes stall där hon har sin foderhäst idag. Jag hjälpte henne med lite sysslor och så. Pratade med lite folk i...
2
Svar
23
· Visningar
3 366
Senast: isabelledanza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar